عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران مطرح کرد

اصرار دولت و مجلس به رونق تولید مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۸/۱۵
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با تاکید بر اینکه نگاه ویژه دولت و مجلس به بخش مسکن نوید بخش رونق تولید مسکن در آینده است؟ گفت: اصرار و وعده دولت به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال را می توان در اولویت دادن به بخش مسکن در بودجه سال آتی به خوبی مشاهده کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آنچه که این روزها از بخش مسکن و هماهنگی و نگاه دولت و مجلس می توان برای مسکن متصور شد این است که دولت اصرار زیادی به ساخت سالانه یک میلیون مسکن دارد و این گمانه زنی را ایجاد می کند که آیا مجلس نیز با این برنامه موافق و هماهنگ است؟ آنطور که از بودجه سال آینده به نظر می آید این است که هماهنگی خوب میان دولت و مجلس در بودجه سال آینده می تواند رویکرد حمایتی را در تولید حداکثری مسکن تدوین کند. اکثر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر این باور هستند که قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با رویکرد حمایت از تولید حداکثری مسکن تدوین خواهد شد و این اقدام به طور قطع می تواند در کنار تخصیص ردیف اعتباری ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برای حوزه مسکن ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال آینده را محقق کند.

حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با تاکید بر اینکه امروز مسکن به بزرگ‌ترین مشکل دهک‌های درآمدی پایین جامعه تبدیل شده است گفت: عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن سالهاست که منجر به رشد جهشی قیمت مسکن می شود و هر چقدر هم جلوتر می رویم مشاهده می کنید که عرضه مسکن از تقاضا عقب می ماند.

وی افزود: تولید مسکن سالهاست که از تقاضا عقب است و اگر طبق طرح جامع مسکن عمل می شد باید سالانه ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار واحد مسکونی احداث می شد اما می بینید که در خوشبینانه ترین حالت ساخت مسکن به ۳۵۰ هزار واحد مسکونی می رسد. عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نهضت ملی مسکن که این روزها آمار ثبت نامی آن به ۷۵۰ هزار متقاضی هم رسیده است می تواند این عقب ماندگی را جبران کند؟ اظهار داشت: یکی از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال در قالب طرح جهش تولید و یا همان نهضت ملی مسکن است. این اقدام می‌تواند کفه عرضه و تقاضا در بازار مسکن را به کلی متحول کند و از روند فزاینده قیمت مسکن و فاصله بیشتر عرضه از تقاضا جلوگیری کند. محتشم ادامه داد: اولویت دادن به بخش مسکن در بودجه سال آتی حاکی از اصرار دولت به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال است بنابراین با توجه به تصویب قانون جهش تولید مسکن و تاکید سهم بانکها به دادن تسهیلات در حوزه مسکن تا ۲۰ درصد می تواند حاکی از این باشد که دولت اراده و اصرار ویژه ای به بخش تقاضا و عرضه مسکن دارد. وی اظهار داشت: نگاه ویژه دولت به بخش مسکن و حمایت و همکاری مجلس، روزهای خوبی برای بخش مسکن و رونق تولید را در پی دارد. اما در هر صورت، باید دولت به این موضوع دقت کند که تزریق ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن تورم زا نباشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000