بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارش داد

آمار جدید از مسکن ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۸/۱۵
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تازه‌ترین وضعیت مربوط به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای تحت مسوولیت خود را گزارش داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بنیاد مسکن در این گزارش از آغاز عملیات اجرایی برای ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکن ملی خبر داده است. براساس این گزارش تاکنون حدود ۳۰ هزار واحد از مجموع ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی تحت مسوولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وارد مرحله پی کنی به عنوان گام اول شروع عملیات ساخت شده‌اند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این گزارش همچنین به استقبال قابل توجه متقاضیان مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر از طرح اقدام ملی مسکن اشاره و اعلام کرده است: در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر که بنیاد مسکن مسوولیت ساخت مسکن ملی در این شهرها را بر عهده دارد بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سامانه مسکن ملی و برای قرار گرفتن در فهرست متقاضیان واجد شرایط این طرح، ثبت نام کرده اند.

این در حالی است که بیش از نیمی از این متقاضیان واجد شرایط بوده و همه شرایط تعیین شده برای قرار گرفتن در فهرست متقاضیان واجد شرایط را دارا هستند. آمارهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره میزان استقبال از طرح اقدام ملی مسکن نشان می دهد در حالیکه ظرفیت کل طرح اقدام ملی مسکن در ابتدای مطرح شدن این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بود و بنیاد مسکن مسوولیت ساخت ۱۳۸ هزار واحد را بر عهده گرفت. اما تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر به عنوان متقاضی این طرح ثبت نام کرده اند.

این در حالی است که بیش از ۳۰۰ هزار نفر از آن ها به دلیل برخورداری از شروط اولیه تعیین شده به عنوان متقاضیان واجد شرایط این طرح شناخته می شوند. در مرحله پایش نهایی نیز حدود ۸۰ هزار نفر از این متقاضیان به عنوان متقاضیان تایید شده به مرحله واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی رسیده‌اند.

بنا بر گزارش اعلام شده از سوی بنیاد مسکن تا اوایل ماه جاری بیش از ۶۰ هزار نفر از متقاضیان اقدام به واریز آورده اولیه خود کرده اند. این در حالی است که هم اکنون برای ساخت مسکن به میزان ۴۵ هزار نفر از متقاضیانی که اقدام به واریز آورده اولیه خود کرده اند زمین تخصیص یافته است. این اراضی از سوی وزارت راه وشهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار متقاضیان یا سازندگان طرح اقدام ملی قرار گرفته است.به همین میزان متقاضی یعنی برای ۴۵ هزار نفری که زمین برای ساخت واحد اختصاص یافته است پروژه‌های مسکونی تعریف شده است که این پروژه‌ها در مراحل مختلف ساخت هستند. این در حالی است که ۳۰ هزار واحد از این تعداد به مرحله پی کنی رسیده اند.

به گزارش هیبنا، دولت سیزدهم در حالی برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را در دستور کار خود قرار داده است که پروژه اقدام ملی مسکن هم اکنون در شهرهای کشور در دست اجرا قرار دارد. آن طور که مسئولان مسکن اعلام کرده اند پروژه‌های مربوط به طرح اقدام ملی نیز همزمان با طرح جدید دولت در عرضه ساخت مسکن دنبال خواهد شد و متقاضیان مسکن ملی نباید از این بابت نگران باشند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000