کمبود اعتباری در پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن نداریم

عدم مراجعه برخی از پیمانکاران پروژه های طرح اقدام ملی مسکن برای عقد قراردارد با بانک مسکن و یا عدم پیشرفت کار پروژه ها موجب شده تا واریزی‌های بانک مسکن با تاخیر انجام شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مهدی جمالوندی مدیر شعب استان زنجان به منظور شفاف سازی فعالیت و عملکرد بانک در طرح اقدام ملی مسکن با خبرنگار موج رسای زنجان; گفت‌و‌گو کرد.

مدیر شعب استان در این مصاحبه خبری با بیان اینکه 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی با بیش از 3 برابر ظرفیت این بانک که نشان از انجام رسالت اجتماعی بانک مسکن می باشد، اظهار داشت : بانک مسکن بالاترین نسبت مصارف و منابع را چیزی حدود 300 درصد در بین بانک‌های استان زنجان دارد.

جمالوندی با اشاره به اینکه در این بخش بیشترین سهم در استان زنجان به بانک مسکن اختصاص دارد، افزود : 62 درصد کل تسهیلات مسکن سال جاری در استان زنجان توسط بانک مسکن تامین مالی شده که با بیش از 3 هزار و 500 میلیارد ریال همچنان در این بخش پیشتاز می باشد.

وی ادامه داد : برای احداث مسکن مهر 40 هزار و 401 واحد از سوی بانک مسکن در سال های گذشته تامین مالی شده که خوشبختانه با تلاش‌های انجام پذیرفته، تمامی واحدها به معرفی شدگان واجد شرایط واگذار شده است.

مدیر شعب استان خاطرنشان کرد : مسکن مهر سرمایه‌ای در دست افراد جامعه است که جا دارد از تمامی مدیران و مجموعه کارکنان بانک مسکن، همکاران خدوم مدیریت شعب استان زنجان و سایر ادارت و عوامل ذی ربط تقدیر و تشکر کنیم.

جمالوندی اظهار داشت: با وجود همکاری و تعامل بسیار عالی با ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان زنجان که جا دارد از زحمات بی دریغ این عزیزان نیز تشکر و قدرانی کنم، تاکنون از 8 هزار و 674 نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده‌ به بانک مسکن، 2 هزار و 974 واحد عقد قرارداد شده و 759 میلیارد ریال نیز به این واحدها تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مشکل و کمبود اعتباری نداریم و هیچ خط قرمزی هم در این زمینه به بهانه نداشتن اعتبار وجود ندارد، گفت : شورای عالی پول و اعتبار برای هر واحد طرح اقدام ملی مسکن مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات را تعیین کرد که بانک مسکن استان زنجان در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی در بخش مسکن با اجرای این دستور، تاکنون 759 میلیارد ریال به واحدهای در دست احداث پرداخت کرده است.

مدیر شعب استان اظهار داشت : یکی از دلایل عدم پرداخت تسهیلات، عدم مراجعه شرکت های سازنده برای عقد قرارداد با بانک بوده و یا پروژه ها از پیشرفت مناسبی برخوردار نبوده است تا مابقی تسهیلات پرداخت شود.

جمالوندی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن با اقدامات انجام شده، راه‌های خروج منابع از پروژه بسته شده است، افزود : به ازای پولی که از سوی بانک به حساب پیمانکار واریز می‌شود باید واحدها تحویل مردم شوند در غیر اینصورت مشکلات عدیده‌ای از جمله تورم در این بخش افزایش یافته و فعالیت دلالی و واسطه گری بیشتر می‌شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000