وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

گزارش جدید از ساخت یک میلیون مسکن در کشور

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۹/۰۲
وزارت راه و شهرسازی تازه ترین وضعیت مربوط به اجرای سیاست ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، معاون امور مسکن وساختمان وزارت راه وشهرسازی در تشریح تازه ترین وضعیت ساخت یک میلیون مسکن در سال از ثبت نام بیش از یک میلیون و600 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن تا روز گذشته خبر داد.

به گفته وی این آمار همچنان و در هر روز در حال افزایش است و استقبال از این پروژه تاکنون خوب بوده است.

محمودزاده همچنین از شروع عملیات ساخت بیش از 500 هزار واحد از مجموع 4 میلیون واحد مسکونی که قرار است طی چهار سال پیش رو از سال 1400 تا 1404 در سراسر کشور احداث شود خبر داد و افزود: هم اکنون عملیات ساخت 540 هزار واحد مسکونی در شهرهایی که ثبت نام در آن ها انجام شده و برای آن ها پروژه تعریف شده، آغاز شده است که به زودی جزییات مربوط به آن به سمع و نظر متقاضیان وعموم مردم خواهد رسید. این در حالی است که بنا بر اعلام وی علاوه بر این تعداد بیش از 200 هزار واحد مسکونی -207 هزار واحد مسکونی- نیز آماده احداث هستند. به این ترتیب و در مجموع حدود 750 هزار واحد مسکونی تاکنون و به عنوان سهمیه سال 1400 در دست احداث قرار گرفته ویا آماده شروع عملیات ساختمانی هستند.

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین توضیحاتی در خصوص تمهیدات جدید ایمن سازی واحدهای مسکونی در برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال و همچنین مشوق ها و معافیت های در نظر گرفته شده برای به حداقل رساندن هزینه ساخت این واحدها ارائه کرد.

به گفته وی به منظور افزایش ایمنی سکونت شهروندان در این واحدها، در نظر است تا تمام این واحدها از طریق شرکت های بیمه و با قرارداد وزارت راه وشهرسازی بیمه شوند تا از این طریق ایمنی حداکثری برای جان و مال مردم تامین شود. وی همچنین از سیاست وزارت راه وشهرسازی و مجموعه دولت برای به صفر رساندن هزینه ها و مقدمات اداری شروع ساخت این واحدها همچون هزینه ها و تعرفه های مربوط به انشعابات، خدمات نظام مهندسی و عوارض شهرداری خبر داد.

محمودزاده در این زمینه اعلام کرد: واحدهایی که برای متقاضیان دهک های محروم یعنی دهک یک تا سه احداث خواهد شد از معافیت های حداکثری برخوردار است به این ترتیب که براساس تمهیدات در نظر گرفته شده و به موجب قانون جهش تولید مسکن در آن دسته از واحدهایی که برای دهک های محروم یک تا سه احداث خواهد شد، هزینه های مربوط به دریافت پروانه ساخت، دریافت خدمات مهندسی و همچنین تامین انشعابات(آب، برق، گاز) برای آن ها رایگان خواهد بود.

وی همچنین از در نظر گرفتن تخفیف حداکثری برای پرداخت مالیات این واحدها از سوی گروه های کم درآمد اشاره کرد و گفت: حداکثر مالیاتی که متقاضیان دهک های یک تا سه درآمدی برای این واحدها پرداخت خواهند کرد تا یک میلیون تومان خواهد بود. این تخفیف ها و همچنین معافیت ها هزینه های مربوط به قیمت تمام شده این واحدها را برای گروه های کم درآمد به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد و کمک خواهد کرد تا خانوارهای محروم و افرادی که از سطح درآمدی و اقتصادی پایین تری برخوردارند هم بتوانند صاحب مسکن شوند.

نقش راهبردی بانک مسکن در طرح یک میلیونی

وی همچنین به نقش شبکه بانکی در پیشبرد این طرح اشاره کرد و گفت: 27 بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همکاری و مشارکت خواهند داشت که بانک مسکن در این میان به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن بیشترین و اساسی ترین نقش را بر عهده دارد.

محمودزاده با اشاره به تجربه و سابقه بانک مسکن در حوزه تامین مالی مسکن در بخش دولتی و خصوصی اعلام کرد: با موافقت بانک مسکن، مدیرعامل محترم و مجموعه مدیریتی این بانک، این بانک در پیشبرد هر چه بهتر تامین مالی این پروژه با سایر بانک ها نیز آماده همکاری است که به این وسیله از همراهی وهمکاری بانک مسکن در این زمینه قدردانی می کنیم.

پیش از این نیز معاون وزیر راه وشهرسازی و سایر متولیان اجرای طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، از همکاری بانک مسکن در این زمینه قدردانی کرده بودند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000