یک عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

عزم جدی دکتر شایان برای حمایت از انبوه سازی

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم جدی مدیرعامل بانک مسکن در حمایت از انبوه سازی و اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: با عزم دولت مردمی و تامین مالی به موقع با حمایت بانک مسکن می توانیم به تولید متعادل مسکن در کشور برسیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

عادل نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با توجه به روند اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن اظهار داشت: با توجه به مطالعات کارشناسی در خصوص حمایت از انبوه سازی در مجلس، در نهایت با مشورت کارشناسان، صاحب نظران و مسوولان در کمیسیون عمران مجلس، قانون جهش تولید و تامین مسکن تهیه و در صحن علنی به تصویب رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به برنامه ریزی ها و سازوکارهایی که در قانون جهش تولید و تامین مسکن تعریف شده، دولت در اجرای قانون تاکنون به درستی عمل کرده است.

وی ادامه داد: دولت در موضوعاتی چون شناسایی زمین برای ساخت مسکن در سال اول، انتخاب پیمانکاران بخش خصوصی داخلی و البته استفاده از تجربیات کشورهای خارجی در اجرای این طرح در این مدت کوتاه عزم جدی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته اعتقاد داریم دولت فقط باید از تجربیات کشورهای خارجی توسط پیمانکاران داخلی در اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن استفاده کند. با همه این جوانب دولت انصافا روند خوبی را هم در فرآیند اجرا و هم در بُعد زمان در پیش گرفته است که همین روند می تواند به تسریع در اجرای طرح و ساخت پروژه های مسکونی کمک کند.

نجف زاده به تشکیل جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جهمور اشاره کرد و گفت: اخیرا این شورا به ریاست شخص رییس جمهور تشکیل شد و قطعا این هماهنگی های بین دستگاهی با همراهی بانک ها به ویژه بانک مسکن که رسالت عظیمی در حوزه تامین مالی طرح دارد، منجر به تحقق اهداف مندرج در قانون جهش تولید و تامین مسکن خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حمایت همه جانبه می توانیم به تولید متعادل مسکن در کشور برسیم، افزود: اجرای قانون جهش و تولید مسکن چندصد شغل در کشور ایجاد خواهد کرد و می تواند بسیاری از صنایع و کسب و کارهای وابسته را فعال کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش به تامین مالی طرح جهش تولید و تامین مسکن اشاره کرد و گفت: تامین مالی یکی از مهمترین حلقه های زنجیره تحقق این قانون است که شبکه بانکی باید با محوریت و مدیریت بانک مسکن و با استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده در قانون، بهترین عملکرد و بازدهی را در این طرح ملی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی افزود: علاوه بر این دولت می تواند از ظرفیت های بازار سرمایه نیز برای تامین بخشی از منابع مالی طرح استفاده کند تا در کنار منابع و تسهیلات بانکی روند تخصیص منابع بهینه تر شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شناختی که از روحیه جهادی و انقلابی دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن داریم در حوزه تامین مالی و مدیریت این موضوع بسیار امیدواریم.

وی همچنین ادامه داد: مدیرعامل بانک مسکن در جلسات متعدد کمیسیون عمران مجلس حضور پیدا کرد و برآیند نظرات اعضای کمیسیون این است که وی در حمایت ویژه از حوزه مسکن به ویژه انبوه سازی عزم جدی دارد که امیدواریم با تدوام سیاست های بهینه تامین مالی شاهد تحقق قانون جهش تولید و تامین مسکن در کشور باشیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000