بررسی موانع طرح اقدام ملی در لرستان

جزییات نشست رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)لرستان در خصوص طرح اقدام ملی

مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان پس از بازدید های میدانی از پروژه های طرح اقدام ملی استان ، نشستی با رئیس ستاد اجرائی فرمان امام(ره)در لرستان ، معاون اداره کل راه و شهر سازی و پیمانکاران این پروژه ها برگزار کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، این نشست به میزبانی بانک مسکن و با حضور داریوش عالی پور مدیر شعب استان و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان دکتر حامد ویسکرمی ، مهندس پیامنی معاون راه و شهرسازی استان ، دکتر کوشکی مدیر پروژه های اقدام ملی در استان و پیمانکاران ساخت پروژه های طرح اقدام ملی برگزار شد.

داریوش عالی پور مدیر شعب استان لرستان در خصوص عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر و تجربه موفق و ارزشمند این مجموعه گفت: در طرح مسکن مهر بانک مسکن تا آخر پای کار ماند به خصوص که در دو سال اخیر تامین مالی و اتمام طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بانک مسکن درکنار وفای به تعهد اتمام این طرح توانست از یک تورم بزرگ جلوگیری کند زیرا وقتی طرحی به اجرا در می آید و منابع به آن تخصیص داده می شود اگر تبدیل به یک محصول نشود می تواند آثار تورمی داشته باشد ، چنین اتفاقی همانند آن است که نقدینگی ایجاد و توزیع شده اما مقابل آن تولیدی صورت نگرفته است. بنابراین اگر در سال های اخیر طرح تکمیل نمی شد می توان گفت به دلیل آنکه محصول نهایی وارد اقتصاد نمی شد تورم در اقتصاد شدت بیشتری می گرفت.

مدیر شعب لرستان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مشکل و کمبود اعتباری نداریم و هیچ خط قرمزی هم در این زمینه به بهانه نداشتن اعتبار وجود ندارد، گفت : شورای عالی پول و اعتبار برای هر واحد طرح اقدام ملی مسکن مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات را تعیین کرد که بانک مسکن استان در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی در بخش مسکن با اجرای این دستور، تاکنون 176 میلیارد ریال به واحدهای در دست احداث شرکت طاق گستران غرب پرداخت کرده است.

مدیر شعب استان اظهار داشت : یکی از دلایل عدم پرداخت تسهیلات به سایر پروژه ها ، عدم مراجعه شرکت های سازنده برای عقد قرارداد با بانک بوده و یا پروژه ها از پیشرفت مناسبی برخوردار نبوده است تا مابقی تسهیلات پرداخت شود.

حامد ویسکرمی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان ضمن تشکر از بانک مسکن به خاطر تشکیل جلسه هم اندیشی و مانع زدایی با دست اندرکاران مرتبط با پروژه های طرح اقدام ملی گفت : اگر منصفانه به عملکرد سازمان ها و نهاد های مرتبط با طرح اقدام ملی بنگریم بانک مسکن استان با تمام توان پای کار بوده و تا حد امکان کمک کرده که مشکلات و موانع پیش روی پیمانکاران پروژه های اقدام ملی حل و فصل شود که بسیار جای تشکر دارد.

ویس کرمی گزارش‌هایی را درباره طرح اقدام ملی تولید مسکن، روند احداث واحدها و سامانه های مرتبط با این طرح ارائه کرد و در خصوص مشکلات پیش آمده با شهرداری های خرم آباد و بروجرد بر سر راه این پروژه ها و پیگیری های صورت گرفته از طریق ستاد و استانداری لرستان مطالبی را عنوان کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)در لرستان گفت: باید از تجربه و دانش مجموعه هایی چون بانک مسکن که سالیان دراز در ارائه خدمت به جامعه در بخش مسکن تلاش نموده اند استفاده برد و راه را برای ساخت و ایجاد یک میلیون واحد مسکونی در سال و نهضت ملی خانه دار کردن مردم هموار کرد .

مهندس پیامنی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان در این نشست گفت : بخش خصوصی، دولت و مجلس باید بتوانند اقبال برای سرمایه گذاری در این حوزه از سوی بخش خصوصی را افزایش دهند. طبق برآوردها هم‌اکنون حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال احداث می‌شود که دولت سیزدهم به یاری خدا می خواهد این عدد را به یک میلیون برساند.

در این نشست پیمانکاران پروژه های طرح اقدام ملی ضمن تشکر از همکاری صمیمانه بانک مسکن و ستاد اجرایی و برگزاری این نشست به ارائه گزارش از روند پیشرفت پروژه های خود پرداختند و از مشکلات و موانع پیش روی خود سخن گفتند،همچنین درخواست های خود را از نهادهای مرتبط با طرح مطرح کردند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000