شهردار بجنورد:

قدردان اقدامات بانک مسکن در توسعه زیرساخت ها و زیباسازی بافت فرسوده شهری هستیم

در دیدار مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان شمالی با شهردار جدید بجنورد بر لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن و شهرداری بجنورد در جهت بازسازی بافت فرسوده شهری تاکید شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، در این جلسه ابتدا مرتضی ناصری مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی ضمن تبریک انتخاب جواد حمیدی به عنوان شهردار مرکز استان، بر آمادگی بانک مسکن برای توسعه همکاری ها بین بانک مسکن و شهرداری تاکید کرد. وی تسهیل گری های بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ساخت و ساز ، نقش بانک در توسعه ساخت و ساز ها و بازسازی بافت فرسوده شهری را بی بدیل دانست و این اقدامات بانک را کمک به توسعه و زیباسازی شهری دانست.

مدیر شعب خراسان شمالی در ادامه با اشاره به امکان پرداخت سقف جدید تسهیلات ساخت، این اقدام بانک مسکن را در جهت افزایش انگیزه سازندگان ساختمانی مهم دانست و گفت: در سال جاری با افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در شهر بجنورد تا مبلغ 4 میلیارد ریال به ازای هر واحد مسکونی به دنبال رونق بخشیدن به ساخت و سازها و بازسازی بافت فرسوده شهری هستیم. بانک مسکن با پرداخت این سقف تسهیلاتی به سازندگان حرفه ای، موضوع کاهش مصرف انرژی و استحکام بنا را مورد توجه قرارداده است که می تواند در افزایش انگیزه سازندگان و حتی خریداران واحد های ساختمانی موثر باشد و باعث رونق بخشیدن به صنعت ساختمان در استان شود.

جواد حمیدی شهردار جدید بجنورد نیز ضمن قدردانی از حضور مدیر شعب استان در شهرداری بجنورد، با اشاره به وظایف ذاتی بانک مسکن در کمک به خانه دار شدن مردم، این موضوع را جزو اشتراکات بانک مسکن و شهرداری برشمرد و با ابراز خوشحالی از انجام این دیدار، توسعه همکاری های فی مابین شهرداری و بانک مسکن را هم افزایی بیشتر برای خدمت رسانی به مردم دانست و گفت : حوزه فعالیت و وظایف شهرداری بسیار وسیع و عمیق است . شهرداری برای خدمت به مردم در بحث های مختلف ساخت و ساز، زیبا سازی، امنیت ، توسعه زیر ساخت ها و ... نیازمند همکاری همه دستگاه هاست و در همین راستا قدردان اقدامات بانک مسکن در توسعه زیرساخت ها و زیباسازی بافت فرسوده شهری هستیم و قطعا هماهنگی و همکاری بیشتر بین دو دستگاه افزایش رضایتمندی مردم و ارباب رجوع را در پی خواهد داشت. وی در ادامه با اشاره بازسازی های قابل قبول در محدوده بافت فرسوده شهری در بجنورد ضمن قدردانی از تسهیلات پرداخت شده در این بخش بر لزوم افزایش دامنه محدوده بافت فرسوده در شهر بجنورد تاکید کرد و از انجام مکاتبات لازم در این خصوص با اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی خبر داد.

ناصری مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی نیز در بحث تکریم ارباب رجوع، لزوم پاسخگویی شفاف و سریعتر شهرداری به استعلامات بانک مسکن در خصوص تخلفات پروژهای ساختمانی مورد مشارکت با بانک را خواستار شد تا در شرایط نوسانی بازار به روند تکمیل پروژه های ساختمانی سرعت بیشتری داده شود.

موضوعاتی چون همکاری بیشتر شهرداری در کمک به انعقاد قرارداد طرح اقدام ملی در شهرک فرهنگیان بجنورد، همکاری شهرداری در جهت تکمیل و تعیین تکلیف پروژه ارمغان بجنورد واقع در بافت فرسوده شهری و ... از جمله خواسته های مدیر بانک مسکن خراسان شمالی از شهردار بجنورد در این جلسه بود.

حمیدی شهردار بجنورد نیز با استقبال از مطرح شدن مشکلات مردم، ضمن تلاش برای هم افزایی بیشتر در راستای کارگشایی از مشکلات ارباب رجوع و مردم شهر بجنورد، بر لزوم تشکیل جلسات تخصصی کارشناسان کلیه دستگاه های مرتبط در آینده نزدیک برای حل سریعتر مشکلات پروژه ارمغان بجنورد و طرح اقدام ملی در شهر بجنورد تاکید کرد.

زمینه های همکاری بیشتر بانک مسکن و شهرداری بجنورد از جمله، نحوه پاسخگویی شهرداری به استعلامات بانک مسکن در خصوص پروژ ه های ساختمانی مورد مشارکت با بانک، بررسی پیشنهاد شهرداری مبنی بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان دریافت پروانه های ساختمانی برای تسویه عوارض شهرداری ، امکان ارائه تخفیف کارمزد در صدور ضمانت نامه به پیمانکاران شهرداری و ... در قالب انعقاد تفاهم نامه در جلسات آتی کارشناسان دو دستگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000