رشد خرید آپارتمان با تسهیلات بانک مسکن

تازه ترین تحقیقات میدانی نشان می دهد: تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن رتبه اول در حمایت مالی متقاضیان تبدیل به احسن به لحاظ میزان محبوبیت در بازار ملک را دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آمار رسمی از جدیدترین تحولات بازار مسکن شهر تهران حامی از آن است که در حالی که بیش از نیمی از معاملات خرید و فروش مسکن پایتخت در میانه فصل پاییز به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از دو میلیارد تومان تعلق داشته؛ از میان این گروه بیشترین میزان تقاضا برای آپارتمان های با ارزش بین یک تا ۱.۵ میلیارد تومان بوده است. این بررسی ها مشخص کرده طی یک ماه آبان، بیش از ۷ هزار معامله مسکن در شهر تهران منعقد شده که بیش از ۵۱ درصد از این تعداد به خرید و فروش واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از دو میلیارد تومان اختصاص داشته است. جالب آنکه از میان این گروه نیز، بیشترین سهم با نزدیک به ۱۹ درصد به آپارتمان های با ارزش کل یک تا ۱.۵ میلیارد تومان مربوط می شود. پس از آن نیز، آپارتمان های با ارزش کل نیم تا یک میلیارد تومان با حدود ۱۸ درصد، رتبه دوم در میان بالاترین تعداد قراردادهای خرید و فروش را داشته اند. در این میان فعالان بازار مسکن عنوان می کنند بخشی از متقاضیان این گروه از آپارتمان ها، افرادی بوده اند که با استفاده از ابزار تسهیلاتی بانک مسکن اقدام به خرید یا تبدیل به احسن ملک خود کرده اند. به گفته آنها تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن که از سوی بانک مسکن به متقاضیان خرید مسکن در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به سپرده گذاری پرداخت می شود در میان خریدارانی که برای بار دوم یا چندم اقدام به خرید ملک می کنند و بودجه کافی برای انعقاد قرارداد ندارند مناسب ترین گزینه بوده است. به ویژه آنکه بانک مسکن پیرو تصمیم شورای پول و اعتبار، تسهیلات اوراق مسکن را افزایش داد. مطابق با این تصمیم، سقف تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن اعطایی از سوی بانک مسکن از اواخر تابستان امسال نسبت به قبل از آن دو برابر شد. براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف ریالی تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن که به صورت ترکیبی با تسهیلات جعاله مسکن پرداخت می شود برای متقاضیان انفرادی خرید ملک در تهران، به ۲۸۰میلیون و برای زوجین (۲فقره) به ۴۸۰میلیون تومان افزایش یافته است. به این ترتیب در حال حاضر زوجین می توانند برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند.

جلال امینی کارشناس بازار مسکن با اشاره به محبوبیت این نوع تسهیلات خرید مسکن در میان متقاضیان تبدیل به احسن به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، می گوید: بانک مسکن سبد تسهیلاتی متنوعی برای متقاضیان بازار مسکن فراهم کرده است. از میان این تسهیلات متنوع، متقاضیان تبدیل به احسن تمایل زیادی به اخذ تسهیلات اوراق مسکن دارند چراکه بدون نیاز به سپرده گذاری میتوانند از این نوع تسهیلات بهره مند شوند. وی در عین حال به نقش بانک مسکن در رونق معاملات مسکن اشاره کرد و افزود: این بانک به ویژه در یکسال اخیر با حداکثر توانایی و تلاش توانسته علاوه بر ایفای نقش در اجرای طرح های بزرگ خانه سازی اقدام ملی و اکنون نیز طرح جهش تولید مسکن، از متقاضیان مصرفی بازار نیز حمایت تسهیلاتی داشته باشد طوریکه بخش زیادی از متقاضیان تبدیل به احسن ملک با استفاده از تسهیلات توانسته اند تقاضای بالقوه خود را بالفعل کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000