رییس نظام مهندسی خراسان شمالی:

معتقدیم بانک مسکن باید بانک عامل نظام مهندسی ساختمان در کشور باشد

مرتضی ناصری مدیر شعب خراسان شمالی در دیدار با رییس کل نظام مهندسی استان، با اشاره به فعالیت تخصصی دو دستگاه در حوزه ساختمان، تسهیل گری ها و اقدامات بانک مسکن و نظام مهندسی را مکمل یکدیگر دانست و بر لزوم هماهنگی و همکاری بیشتر تاکید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، مدیر شعب استان خراسان شمالی در دیدار با رییس کل نظام مهندسی ساختمان استان انتصاب وی را تبریک گفت و از آمادگی بانک مسکن برای تعمیق تعاملات خبر داد.

مرتضی ناصری مدیر شعب استان خراسان شمالی در این دیدار با اشاره به فعالیت تخصصی دو دستگاه در حوزه ساختمان، تسهیل گری ها و اقدامات بانک مسکن و نظام مهندسی را مکمل یکدیگر دانست و بر لزوم هماهنگی و همکاری بیشتر تاکید کرد.

وی در این دیدار بانک مسکن را تامین کننده مالی بسیاری از پروژه های ساختمانی و نظام مهندسی را دستگاه ناظر بر نحوه اجرای پروژه ها در کشور معرفی کرد و گفت : بانک مسکن و نظام مهندسی ساختمان اهداف مشترکی را دنبال می کنند که نتیجه آن ایجاد یک سرپناه مطمئن و محکم برای تمامی مردم خواهد بود.

مرتضی ناصری در ادامه با اعلام افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز در بانک مسکن در صورت استفاده از فناوری نوین در اجرای پروژه های ساختمانی به منظور کاهش مصرف انرژی و استحکام بنا ،گفت: یکی از دغدغه های دائمی نظام مهندسی ساختمان در طراحی نقشه ها، نظارت بر اجرای صحیح در پروژه های ساختمانی و استفاده از فناوری نوین به منظور کاهش مصرف انرژی ، استحکام بنا ، افزایش طول عمر مفید ساختمان، کاهش بهای تمام شده و ... بوده است، در همین راستا بانک مسکن نیز به منظور ایجاد انگیزه در سازندگان واحد های ساختمانی، با افزایش سقف تسهیلات ساخت تا مبلغ 3میلیارد ریال به ازای هر واحد مسکونی در صورت استفاده از فناوری نوین به کمک نظام مهندسی ساختمان آمده است. وی در ادامه با اشاره به تمایل بانک مسکن به حرکت در مسیر حرفه ای سازی ، از امکان پرداخت سقف های تسهیلاتی بالاتر ساخت به مهندسین مورد تایید نظام مهندسی خبر داد و گفت: بانک مسکن آمادگی دارد در صورت استفاده از فناوری نوین و اجرای پروژه ساخت توسط مهندسین و پیمانکاران مورد تایید نظام مهندسی، این سقف تسهیلاتی را تا مبلغ 4 میلیارد ریال به ازای هر واحد افزایش دهد.

مدیر شعب استان خراسان شمالی، زمینه های همکاری بانک مسکن و نظام مهندسی را بسیار وسیع دانست و با تشریح شرایط حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز ویژه مهندسین ناظر از آمادگی بانک مسکن برای انجام امور بانکی نظام مهندسی بعنوان بانک عامل خبر داد.

ناصری با اشاره به تخصص بانک مسکن در زمینه ساخت و نظارت دقیق بر مصرف تسهیلات پرداختی، حساب سرمایه گذاری ممتاز ویژه مهندسین ناظر را نیز یک حساب ویژه و خاص معرفی کرد که با هدف تسهیل در فرآیند پرداخت حق الزحمه مهندسین ناظر توسط سازنده در پروژه های ساختمانی طراحی و اجرا شده است که میتواند به تمرکز، همگرایی و یکپارچگی فرآیند ساخت در کشور کمک کند و رضایتمندی مردم را نیز بدنبال داشته باشد.

مهندس کیان حصاری رییس کل نظام مهندسی استان خراسان نیز فعالیت های نظام مهندسی ساختمان و بانک مسکن را در هم تنیده و کاملا مرتبط تشریح کرد و گفت : با توجه به اشتراکات فراوان و نگاه همسوی بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی به موضوع حرکت در مسیر حرفه ای سازی و بهره گیری از فناوری نوین در اجرای پروژه های ساختمانی باید تعاملات فی مابین عمیق تر از گذشته باشد و اعتقاد داریم بانک مسکن در نقش بانک عامل سازمان نظام مهندسی می تواند نسبت به سایر بانک ها نقش کارآمد تری داشته باشد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از نگاه تخصصی بانک مسکن به موضوع استفاده از فن آوری نوین در ساخت و ساز ها و پرداخت سقف تسهیلاتی بالاتر به افراد دارای صلاحیت حرفه ای در ساخت این اقدام بانک مسکن را آینده نگری درست برگرفته از تخصص و بسیار ارزشمند دانست که می تواند به اجرای بهتر سیاست ها و وظایف ذاتی نظام مهندسی ساختمان کمک کند.

رییس کل نظام مهندسی خراسان شمالی با ابراز تمایل به بهره گیری از بسته پیشنهادی بانک مسکن در خصوص حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز ویژه مهندسین ناظر این فرآیند در پرداخت حق الزحمه مهندسین ناظر را بسیار کارآمد دانست و بر لزوم مطالعه دقیق مفاد دستورالعمل با حضور کارشناسان بانک مسکن و نظام مهندسی برای اجرا در مراحل آتی تاکید کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000