زنگ ساخت ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در زنجان به صدا درآمد

قاسمی از ثبت نام یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن در سطح کشور خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، در آیین کلنگ زنی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، گفت : ۴ میلیون مسکن در چهار سال آینده توسط، دولت در کشور ساخته می شود.

وی با بیان اینکه تحلیل گران داخلی و خارجی بر این باورند که ما نمی توانیم این تعداد مسکن را در کشور بسازیم، اظهار داشت : این دولت توان و ظرفیت لازم برای ساخت این تعداد مسکن را دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت این تعداد مسکن تحول عظیمی را در کشور ایجاد خواهد کرد، افزود : ساخت ۴ میلیون مسکن به میزان جمعیت برخی از کشورهای همسایه ما است و این برای برخی تحلیل گران داخلی و خارجی باور نکردنی نیست.

قاسمی با اشاره به اینکه برای ساخت این تعداد مسکن مولفه های زمین، تسهیلات و عوامل اجرایی و توانمندی نیروی انسانی مطرح است، گفت : زمین برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آماده شده و تا پایان سال، زمین مابقی هم تامین خواهد شد تا ساخت و سازها آغاز شود.

وی ادامه داد : از چهار میلیون مسکن پیش بینی شده، حدوداً سه میلیون واحد مسکن شهری است و یک میلیون واحد هم روستایی که با هماهنگی انجام شده با بنیاد مسکن مشکل زمین در روستاها نداریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن ساخته می شود، افزود : واحد های مسکونی طی چهار سال ساخته می شود که ۵۰۰ هزار واحد طی دو سال باید ساخته شود و در کشور ظرفیت خوبی برای ساخت و ساز مسکن وجود دارد و انبوه سازان و پیمانکاران توانمندی در این طرح مشارکت خواهند کرد.

قاسمی افزود : با اجرای ساخت و ساز مسکن تحول خوبی در اشتغال مسکن ایجاد می شود و فعالیت و کسب و کار مشاغل مختلف در حوزه مسکن اعم از کارخانجات مصالح ساختمانی و غیره تقویت می شود.

وی تاکید کرد : ۸۰ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان کشور است که اگر همین امروز ساخت ۲ میلیون مسکن را آغاز کنیم حدود 40 میلیون تن به این بخش اختصاص می یابد و ۵۰ درصد سیمان مازاد، برای صادرات خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد : بیش از ۵۰ درصد هزینه سبد درآمدی خانواده ها در شهرها برای بخش مسکن است و باید مردم مشکل مسکن نداشته باشند.

قاسمی افزود : در شورای عالی پول و اعتبار و بر اساس قانون جهش تولید مسکن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال به این طرح اختصاص داده شده و این میزان به استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

سپس وزیر راه و شهرسازی از اختصاص۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و توسعه راه‌های مواصلاتی استان زنجان در سفر رئیس‌جمهور خبر داد.

مهدی جمالوندی مدیر شعب استان زنجان در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل که با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل استانداری زنجان برگزار شد، آمادگی بانک مسکن استان زنجان برای پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و همچنین در اختیار گذاشتن ظرفیت کارشناسی بانک به بانکهای دیگر برای پیشبرد این طرح اعلام کرد.

جمالوندی با اشاره به اینکه با وجود همکاری و تعامل بسیار عالی با ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان زنجان که جا دارد از زحمات بی دریغ این عزیزان نیز تشکر و قدرانی کنم، افزود : تاکنون از 8 هزار و 674 نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده‌ به بانک مسکن، 2 هزار و 974 واحد عقد قرارداد شده و 759 میلیارد ریال نیز به این واحدها تسهیلات پرداخت شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000