کاهش قیمت تمام شده مسکن در طرح جهش تولید مسکن

مدیرشعب بانک مسکن استان زنجان گفت : با طرح جهش تولید مسکن سهم متقاضی کاهش یافته و تلاش می‌شود تا با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم شرکت‌های سازنده با تولید کنندگان مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده کاهش یابد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مکسن-هیبنا، مهدی جمالوندی مدیر شعب استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت : سهم تامین مالی بانک مسکن در طرح جهش تولید مسکن از210 هزار واحد مسکونی 20% می باشد و مابقی پروژه‌ها به سایر بانک‌ها ارائه شده است.

مهدی جمالوندی با بیان اینکه مسکن کار تخصصی بانک مسکن است و بانک‌های دیگر گاهی به صورت موردی وارد حوزه مسکن شده‎اند، افزود : در صورت نیاز به استفاده از توان کارشناسی بانک مسکن، این بانک آمادگی دارد تا در صورت تامین منابع از سوی سایر بانک‌ها در طرح جهش تولید مسکن نیز از این ظرفیت استفاده کند.

مدیر شعب استان با اشاره به اینکه نظارت بانک مسکن تنها بر روی واحدهایی است که این بانک تامین مالی کرده است، تصریح کرد : در صورت افزایش سهم بانک مسکن در تامین مالی طرح جهش تولید، سهم نظارت نیز افزایش خواهد یافت.

وی سقف تسهیلات در طرح جدید مسکن را در شهر زنجان 350 میلیون تومان عنوان کرد و افزود : در برخی از روستاها این مبلغ 250 میلیون و برخی دیگر 200 میلیون تومان است.

جمالوندی با بیان اینکه شیوه‌نامه نحوه پرداخت تسهیلات هنوز به بانک‌ها اعلام نشده است، یادآور شد : با این وجود و در جهت پیشبرد هرچه بهتر این طرح، واجدین شرایط نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی به بانک معرفی خواهند شد.

مدیر شعب استان با اشاره به اینکه 10 دهک در کشور وجود دارد، ادامه داد : از نظر تقسیم بندی انجام شده، سه دهک پایین تحت نظارت نهادهای حمایتی می باشند که توسط این نهادها تامین مسکن خواهند شد، سه دهک بالا نیز نیازی به تسهیلات نداشته و لذا عمده طرح مسکن برای 4 دهک وسط تامین مالی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد : در طرح اقدام ملی مسکن میزان تسهیلات از 100 به 150 میلیون تومان افزایش یافت که این رقم در طرح جهش تولید مسکن 350 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و به محض ابلاغ نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد شد.

مهدی جمالوندی با بیان اینکه سهم متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن بالا است، افزود : با طرح جهش تولید مسکن سهم متقاضی کاهش یافته و تلاش می‌شود تا با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم شرکت‌های سازنده با تولید کنندگان مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده کاهش بیابد.

مدیر شعب استان گفت : افزایش سقف تسهیلات در طرح جهش تولید مسکن به 350 میلیون تومان، این شرایط را به وجود می آورد که احتمال ادغام این دو پروژه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طرح جهش تولید مسکن مدت بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوران مشارکت 20 ساله و با نرخ سود 18 درصدی است که در صورت اعمال نرخ شناور، مردم در پرداخت تسهیلات با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.

مهدی جمالوندی بیان داشت : در طرح جهش تولید مسکن نیز بانک مسکن توانایی سازندگان و پیمانکاران را از طریق صورتحساب‌های مالی بررسی کرده و سپس ضمن عقدقرارداد، نسبت به اعطای تسهیلات اقدام می‌کند.

مدیر شعب استان یادآور شد : امیدواریم با اقدامات انجام شده و ابلاغ شیوه نامه های پرداخت تسهیلات و اولویت بندی که انجام می‌شود، شاهد بروز اتفاقات خوبی در حوزه مسکن باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000