برگزاری یادواره خانواده شهدای بانک مسکن در مدیریت شعب استان بوشهر

یاد و خاطره شهدای مدیریت بوشهر، هم‌زمان با هفته بسیج و همچنین هفتم آذرماه روز نیروی دریایی، با حضور مدیر بوشهر، معاون هماهنگ‌کننده پایگاه دریایی استان، رییس سازمان بسیج ادارات سپاه امام صادق(ع) و فرزندان شهیدان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بانک برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مکسن-هیبنا، مرتضی دهداری‌زاده مدیر استان ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده‌های معزز آن‌ها را توفیقی برای مسوولان دانست و گفت: همه ما مدیون ایثارگری شهدا در طول دوران دفاع مقدس هستیم و افتخارات امروز ما در عرصه‌های مختلف مرهون خون پاک شهداست.

وی افزود: امروز جلسه یادواره شهدا و یادآور همه فضیلت‌ها، ارزش‌هاست و قطعاً شهدا تبلور و الگو و اسوه این ارزش‌ها هستند. این جلسه پاسداشت فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی است. برگزاری یادواره شهدا یکی از اساسی‌ترین ابزار ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت است.

دهداری‌زاده گفت: یاد و خاطره حماسه ناوچه پیکان و شهیدان این نبرد پیروزمندانه را ارج می‌گذاریم و نام و یاد همه شهدای دفاع مقدس خصوصاً شهدای بانک مسکن، ایثارگران و جانبازان و خانواده آنان را به‌عنوان میزبان اصلی این مراسم گرامی می‌داریم و مناسبت این روز را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

سپس ناخدا دوم مهران رحیمی معاون هماهنگ‌کننده پایگاه دریایی استان بوشهر گفت: دو مناسبت هفته بسیج و هفتم آذر روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تاریخ به هم مقارن است.

وی افزود: در روزهای نخستین جنگ تحمیلی درحالی‌که صدام با به راه انداختن جنگ روانی گفته بود چندروزه کشور ایران را فتح می‌کند، رزمندگان اسلام موفق شدند آن‌ها را از پیشروی در خاک میهن متوقف کنند و تکاوران و رزمندگان اسلام نیز شکست سنگینی را به دشمن وارد کردند.

رحیمی ادامه داد: در مقاومت 34روزه‌ای که تکاوران نیروی دریایی از خود به نمایش گذاشتند موقعیت و فرصتی برای دیگر رزمندگان فراهم شد تا با این پشتیبانی خوب به نبرد با کفار بپردازند.

در پایان نیز به فرزندان شهدا و همکاران ایثارگر مدیریت بوشهر تندیس یادبود جشنواره اهدا شد.

لازم به ذکر است هفتم آذرماه یادآور عملیات پیروزمندانه‌ای است که طی آن، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حمایت نیروی هوایی، ضمن انهدام اسکله‌های نفتی «البکر و الامیه»، چندین شناور و هواپیمای دشمن را به قعر آب‌های نیلگون خلیج فارس فرستادند.

ناوچه پیکان در «عملیات مروارید» نقش کلیدی و مهمی داشت که متأسفانه در برگشت و پس از خاتمه عملیات، مورد اصابت دو موشک قرار گرفت و بیشتر خدمه و افسران آن به شهادت رسیدند. فرماندهی این ناوچه همیشه جاوید را ناخدا محمدابراهیم همتی به عهده داشت که همراه با ناوچه پیکان در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس آرام گرفت.

شایان ذکر است دو تن از همکارانمان به نام‌های رضا شبانی و عادل صادقی لنگرودی از فرزندان شهدایی هستند که در ناوچه همیشه جاوید پیکان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000