معضل مسکن ایثارگران حل می‌شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۹/۱۰
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به معضل بیکاری و اهمیت اشتغالزایی گفت: متاسفانه موضوع بیکاری، مسئله فراگیری است و در این میان جمعی از ایثارگران و فرزندان آنها نیز مشکل جدی اشتغال دارند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایبنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده که متقاضیان و افرادی که به دنبال شغل هستند، در سامانه خدمات الکترونیک ایثار در بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست خود را ثبت می‌کنند تا به طور ساماندهی شده به این مباحث رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰۰ هزار درخواست از سوی افرادی که متقاضی شغل هستند در این سامانه ثبت شده که بعضا از بین این‌ها افرادی هستند که مدرک دکترا یا فوق لیسانس دارند.

معاون رئیس جمهور گفت: به درستی یکی از هدف گذاری‌های دولت سیزدهم، رسیدگی به امر بیکاری و برنامه ریزی جدی برای اشتغال است که امیدواریم با تدابیر لازم این معضل نیز تا حد زیادی برطرف شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در این حوزه سه برنامه اساسی و کلیدی داریم، تصریح کرد: براساس قانون، برخی اشخاص مانند فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد در اولویت استخدام هستند که ما نیز در بنیاد، این موضوع را به طور جد پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه دیگر حول محور توانایی‌ها و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در همین زمینه صندوق اشتغال و کارآفرینی داریم که شورای عالی کار تعهد ۱۵ هزار موردی از ما گرفته است. همچنین با توجه به اینکه اعتباراتی برای اشتغال همه هموطنان وجود دارد، ما نیز تلاش می کنیم با آموزش، مهارت‌آموزی و سازماندهی جامعه ایثارگر از آن ظرفیت هم استفاده کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی بسیاری در کشور داریم که توسط ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و بسیج انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات و برنامه‌های این سازمان‌ها را مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌ایم که برهمین اساس به زودی تفاهمنامه‌هایی نیز خواهیم داشت و براساس این تفاهمنامه‌ها، با همکاری دوطرفه نسبت به اشتغالزایی ایثارگران عزیز اقدام خواهیم کرد که در هر منطقه‌ای که این سازمان‌ها فعالیت دارند ما نیز برنامه‌ریزی و پشتیبانی خود را داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه متاسفانه جمع زیادی از ایثارگران ما فاقد مسکن هستند و بسیاری از آنها حتی خدمات اولیه مسکن را هم دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: اگر در این حوزه همه ایثارگران و خانواده‌های شهدا را در نظر بگیریم با عدد بسیار بالایی مواجه خواهیم بود که البته بعضی برآوردها رقم ۷۵۰ هزار نفر که فاقد مسکن هستند را به ما نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق قانون برای گروه خاصی از ایثارگران وظیفه تامین مسکن و حتی تهیه زمین و فراهم کردن تسهیلات و اعتبار ویژه را برعهده داریم که در همین زمینه سالانه منابع بانکی مشخصی برای مسکن ایثارگران تخصیص می‌یابد.

معاون رئیس جمهور گفت: با قانون جدیدی که درباره ساخت مسکن در مجلس تصویب شد و برنامه جهش مسکن که دولت سیزدهم دارد مقرر شد بخشی از این واحدهای مسکونی نیز به ایثارگران تعلق گیرد. براساس این طرح برای افرادی که از خدمات دولتی مسکن استفاده نکرده‌اند، بدون آورده مالی با وام ارزان قیمت و زمین رایگان، واحدهای مسکونی به صورت انبوه ساخته می‌شود.

قاضی‌زاده‌ هاشمی اظهار کرد: با وزارت راه و شهرسازی هم مذاکراتی داشتیم و به ترتیب استان‌ها و شهرستان‌ها اسامی افراد فاقد مسکن را در اختیار آنها قرار دادیم تا هر پروژه مسکن که در اقصی نقاط کشور پیش‌بینی می شود را در اختیار ایثارگران عزیز کشور هم قرار دهند. پیش‌بینی ما این است که در پروژه اولیه که قرار است حدود دو میلیون واحد مسکونی ساخته شود، بخش عمده‌ای از مشکل مسکن ایثارگران در کشور حل و فصل شود.

وی در پایان تاکید کرد: غیر از رویه‌های قانونی که از قبل براساس قانون متعهد به اجرای آن بودیم، انشالله از این ظرفیت هم با تلاش و همکاری دولت استفاده می‌کنیم و جای امیدواری دارد همانطور که مشکل مسکن عموم مردم ایران حل و فصل خواهد شد، درباره ایثارگران هم به صورت ویژه تحقق پیدا کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000