مدیرشعب استان در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان عنوان کرد:

تفاهم نامه مشارکت بانک در ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی باید به الگو در کشور تبدیل شود

مدیر شعب استان و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در خصوص شیوه اجرای تفاهم نامه امضا شده با شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان یزد دیدار و گفتگو کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در نشستی با حضور مدیر شعب استان، مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران یزد و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در خصوص راهکارهای عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه مشارکت بانک در ساخت 2500 واحد مسکونی توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان یزد گفتگو کردند.

مدیرشعب استان یزد ضمن تبریک انتصاب مجتبی فرهمند به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، بهره مندی اعضای شرکت تعاونی از فرصت و ظرفیت های بانک مسکن در حوزه اعطای تسهیلات ساخت مسکن و افزایش تولید مسکن در استان می‌باشد.

محمد غفوریان با اشاره به رویکرد بانک مسکن مبنی بر ساخت حرفه ای و تخصصی مسکن توسط سازندگان دارای صلاحیت حرفه‌ای گفت: سقف تسهیلات قابل پرداخت جهت سازندگان حرفه‌ای و استفاده کننده از فناوری های نوین نسبت به سازندگان سنتی افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: بر همین اساس توسعه روابط و تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و بانک مسکن می تواند موجب افزایش ساخت و ساز اصولی و ارتقاء کیفیت ساختمان‌های ساخته شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: این رویکرد ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه ای را به دنبال خواهد داشت؛ لذا به منظور تشویق سازندگان حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی تسهیلات تا سقف 400 میلیون تومان افزایش یافته و نرخ سود تسهیلات نیز برای ایشان یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد.

غفوریان عزم استانی، انسجام و تعامل دستگاه ها و سازمان های ذیربط در بخش مسکن را بهترین و سریع ترین روش برای حل مسائل و مشکلات در این حوزه دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های ایجاد شده توسط بانک مسکن می‌تواند موجب ارتقاء کیفیت و کاهش بهای تمام شده مسکن شود.

وی در این باره گفت: شرایط و قوانین وضع شده توسط بانک مسکن در زمان پرداخت تسهیلات ساخت از جمله نقشه تایید شده توسط نظام مهندسی و الزام به کسب پروانه ساخت صادر شده توسط شهرداری از دلایل اصلی تولید و ساخت مسکن با کیفیت و ایمن در کشور می باشد.

مدیرشعب استان یزد اظهار داشت: امیدوارم تفاهم‌نامه ساخت 2500 واحد مسکونی با مشارکت بانک توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران یزد به الگویی برای ساخت مسکن باکیفیت و ایمن در کشور تبدیل شود.

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ضمن تشکر از همکاری و همراهی بانک مسکن در انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: انجام این تفاهم‌نامه نقش بسزایی در تامین مسکن استان خواهد داشت و یکی از بهترین مسیرهای تامین مسکن،ساخت مسکن توسط تعاونی های تخصصی و حرفه‌ای می‌باشد که کاهش هزینه های ساخت و افزایش کمی و کیفی ساختمان ها را در پی خواهد داشت.

مجتبی فرهمند انسان محوری در ساخت و تولید مسکن را مقدم بر تمام جوانب دانست و افزود: مسکن علاوه بر سرپناه بودن باید محور توسعه پایدار و رفاه و آسایش مصرف کننده نیز باشد. وی یکی از بهترین راهکارهای تولید مسکن مناسب برای اقشار متوسط جامعه را همکاری انبوه سازان با بانک مسکن و هدایت مشتریان و خریداران به استفاده از تسهیلات این بانک، بیان داشت.

فرهمند در ادامه افزود: با توجه به همسو بودن رسالت و هدف بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی که ساخت مسکن با رعایت اصول کیفی ساختمان می باشد، تعامل با بانک مسکن در اولویت و دارای اهمیت ویژه برای سازمان می باشد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000