وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

یکپارچه‌سازی طر‌ح‌های تامین مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۹/۱۴
وزارت راه و شهرسازی از یکپارچه‌سازی طرح‌های تامین مسکن در کشور خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، وزارت راه و شهرسازی از یکپارچه‌سازی طرح‌های تامین مسکن در کشور و ادغام همه طرح‌ها در طرح نهضت ملی برای ساخت و عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی خبر داد.

بنا بر اعلام متولی مسکن، همه طرح‌های قبلی در دست اجرا در حوزه تامین مسکن هم‌اکنون در طرح نهضت ملی ادغام خواهند شد و بر این اساس مجموعا سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود. این ساخت وسازها متناسب با تقاضای موجود در شهرها و استان‌های کشور به شرط تامین زمین صورت خواهد گرفت.

با توجه به وجود نیاز به تامین مسکن در همه شهرها واستان‌های کشور برای گروه‌های فاقد مسکن به خصوص دهک‌های پایین درآمدی، وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده از تمام ظرفیت‌ها برای تملک وتامین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های تامین مسکن در قالب طرح نهضت ملی استفاده خواهد کرد.

بر این اساس، طرح‌های تامین مسکن در قالب برنامه اقدام ملی که در دولت دوازدهم آغاز شد و همچنین تعیین تکلیف، اتمام و واگذاری واحدهای باقی مانده از پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور نیز در طرح نهضت ملی ادغام و یکپارچه‌سازی خواهد شد.

متولی مسکن در این باره به آن دسته از متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن که پیش از این اقدام به ثبت نام وواریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی برای قرار گرفتن در فهرست متقاضیان نهایی این برنامه تامین مسکن کرده‌اند اطمینان داده که واحدهای تعهد شده در قالب این طرح ساخته شده وهمچنین مابقی هدف‌گذاری صورت گرفته در قالب اقدام ملی و مسکن مهر عمل خواهد شد و با یکپارچه‌سازی در برنامه نهضت ملی مسکن –ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور- به سرانجام می‌رسد.

از این رو این گروه از متقاضیان نباید هیچ نگرانی از بابت تعیین تکلیف واحدهای ثبت نامی خود داشته باشند ودولت و همچنین شبکه بانکی به همه تعهدات‌ پیشین خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد پیش از این نیز دولت‌ها اقدام به ادغام طرح‌های قبلی تامین مسکن در طرح‌های جدید کرده‌اند و این رویداد، اقدامی بی‌سابقه محسوب نمی‌شود. در اواسط دهه 80 و همزمان با مطرح شدن برنامه ساخت مسکن مهر در دولت نهم تمام طرح‌های تامین مسکن همچون واگذاری زمین دولتی یا طرح‌های اجاره به شرط تملیک واحدهای مسکونی در طرح دو میلیون و300 هزار واحدی مسکن مهر ادغام شد.

پس از آن نیز در دولت دوازدهم، متولی مسکن اقدام به ادغام واحدهای باقی مانده طرح مسکن مهر در برنامه اقدام ملی مسکن کرد و برخی از این واحدهای باقی مانده در کنار تعدادی از واحدهای تازه‌ساز در قالب طرح اقدام ملی، افتتاح وبه متقاضیان واگذار شد.

هم‌اکنون نیز بیش از 300 هزار واحد مسکن باقی مانده از طرح اقدام ملی و حدود 100 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر در طرح نهضت ملی ادغام شده و این واحدها در کنار سایر واحدهایی که دولت برای ساخت آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است در تیراژ یک میلیونی ساخت مسکن طی یکسال به متقاضیان واجد شرایط عرضه خواهد شد.

شبکه بانکی و از جمله بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی حوزه مسکن نیز تعهدات خود در این زمینه را انجام داده و تسهیلات مربوط به این واحدها را در اسرع وقت و مطابق با زمان‌بندی به پروژه‌ها تزریق می‌کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000