تمرکز بانک‌ها بر برخورد با تسهیلات‌گیرندگان متخلف

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۴۰۰/۰۹/۱۷
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک‌ها باید تمرکز خود را بر برخورد با بدهکارانی بگذارند که تسهیلات دریافتی را در محلی غیر از اهداف مربوطه هزینه کرده‌اند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایبنا، محمدرضا پورابراهیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: کسانی که معوقات بانکی دارند و در فهرست مطالبات غیر جاری نظام بانکی قرار می گیرند در چند دسته بندی قرار می گیرند؛ نخست کسانی هستند که به واسطه شرایط اقتصادی کشور, امکان پرداخت معوقات را ندارند و باید به آن ها کمک کنیم.

او ادامه داد: بخشی هم کسانی هستند که با ارتباطاتی که داشتند, توانستند از این منابع استفاده کنند و نه به علت شرایط اقتصادی بلکه به علت اینکه منابع را در جایی خارج از تعهدات خود قرار دادند، امکان وصول آن نیست و همچنین به علت نگرفتن ضمانت‌های لازم، نظام بانکی امکان وصول آن را ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز نظام بانکی باید بر آن‌هایی باشد که منابع را در جای دیگر به غیر از اهداف مربوط، خرج کردند و باید با آن‌ها برخورد و اسامی آن‌ها اعلام شود و همچنین دستگاه های نظارتی نیز باید نظارت لازم را داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نبود نظارت دقیق در ساختار بانک مرکزی, چالش اساسی است, گفت: ساختار نظارتی بانک مرکزی, ساختار پس از وقوع است و برخط نیست و اگر این نظارت ها بر اساس روش های نوین و برنامه‌های نرم افزاری جدید باشد امکان تخلف کم می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تاکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران نظام بانکی، دولت از جمله شرکت‌های مستقیم یا غیر مستقیم وابسته به دولت هستند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000