فرماندار کامیاران در نشست فعالان بخش مسکن و ساختمان؛

اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند حمایت همه فعالان بخش مسکن است

فرماندار کامیاران در نشست فعالان بخش مسکن این شهرستان، خواستار حمایت همه فعالین بخش مسکن از اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا، مسعود الماسی فرماندار کامیاران در نشست فعالان اقتصادی بخش مسکن گفت: تصویب ایجاد باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بهترین فرصت برای استفاده از تمامی ظرفیت ها در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و فعالان اقتصادی بخش مسکن باید با عضویت در این باشگاه با تمام توان از این طرح حمایت کنند.
الماسی، همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش مسکن را در موفقیت برنامه های باشگاه ضروری دانست و افزود: با توجه به بسته های تشویقی و حمایتی باشگاه، عضویت فعالان بخش مسکن موید توسعه بخش مسکن و توسعه اقتصادی استان و رونق کسب و کارهای این حوزه است.
وی از تمامی فعالان بخش مسکن و ساختمان شهرستان برای حضور در باشگاه دعوت کرد و اظهار داشت: فعالان بخش مسکن باید برای موفقیت کسب و کار خود و نیز کمک به توسعه و رونق بخش مسکن و خانه دار کردن شهروندان با تمام ظرفیت خود از باشگاه حمایت و برنامه های آن را همراهی کنند.
امید راست بین معاون مدیریت نیز در خصوص تشکیل باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان گفت: مردم کردستان هم مانند دیگر نقاط کشور با مشکل نبود مسکن مواجه هستند و می بایست برای تامین مسکن آنان برنامه ویژه ای تدوین کرد که در راستای تحقق این امر مهم و رونق کسب و کار و ساماندهی فعالان مسکن و ساختمان بانک مسکن با اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری تفاهم نامه ای برای اجرای طرح باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان استان منعقد کرده است.
وی خواستار حمایت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش مسکن از باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان شد و اظهار داشت: بدون شک، با توجه به مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ایجاد باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان می تواند در ساماندهی بخش مسکن و تامین سرپناه برای شهروندان نقش بسیار مهمی ایفاء کند و از سویی دیگر موجب رونق کسب و کار فعالان بخش مسکن و صادرات توانمندیهای فنی و اجرایی و تولیدات استان به کشورهای همسایه خصوصا عراق شود.
راست بین با اعلام آمادگی این بانک از تمامی برنامه و طرح های مرتبط با رونق و توسعه بخش مسکن گفت: شرایط بازار و سلایق مردم در حوزه مسکن تغییر کرده و روش های سنتی در ساخت و مدیریت روبه پایان است؛ بر این اساس نمی توان با توسل به شیوه های سابق امور را هدایت کرد، پس باید با فکر نو، طرح نو و براساس خرد جمعی و همکاری تمامی فعالین بخش مسکن و ساختمان مسیر را برای توسعه بخش مسکن مهیا کرد.
معاون مدیریت کردستان همچنین در خصوص توسعه فناوری های حوزه مسکن و ساختمان خاطر نشان کرد: در این باشگاه، روش های دانش بنیان تولید مسکن توسط پارک علم و فناوری در اختیار مخاطبان قرار می گیرد تا این افراد بتوانند از امکانات آموزشی و حمایتی این نهاد برخوردار شوند.

وی افزود: اتاق بازرگانی هم به عنوان بزرگترین نهاد بخش خصوصی، پتانسیل های مالی و تجربی خود در حوزه سرمایه گذاری را معرفی و بانک مسکن هم منابع خود را در این راستا بسیج می کند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر، هم قیمت تمام شده را پایین بیاوریم و هم رونق بخش روند ساخت مسکن باشیم.
راست بین گفت: ایجاد باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان، نگاه جدیدی به حوزه مسکن است و استان کردستان به عنوان اولین استان در کشور است که باشگاه را با ساختاری فراسازمانی تاسیس می کند و ضرورت دارد تا دستگاه های اجرایی مرتبط و فعالان حوزه مسکن از تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان با این باشگاه همراه شده تا همه افکار و منابع را در یک نقطه متمرکز کنیم.
لازم به ذکر است در پایان این نشست، فعالان اقتصادی بخش مسکن و ساختمان دیدگاه های خود را در خصوص تشکیل باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان و مشکلات حوزه کاری خود با مدیران دستگاه های اجرایی در میان گذاشتند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000