در نشستی با فعالان بخش مسکن و ساختمان استان انجام شد

تبیین سیاست های اعتباری و خدمات بانک مسکن در آذربایجان غربی

جلسه تبیین سیاست های اعتباری و خدمات بانک مسکن با حضور مسئولین استانی، فعالان بخش خصوصی و میهمانانی از استان در مدیریت شعب استان آذربایجان غربی برگزار گردید
پایگاه خبری بانک مسکن

با عنایت به تاکید هیات مدیره بانک مبنی بر شناسایی و جذب فعالین بخش مسکن به عنوان یکی از اهداف اصلی مدیریت های شعب در شش ماهه دوم سال جاری در نشستی با حضور مسئولین استانی و فعالین بخش مسکن استان در محل مدیریت استان آذربایجان غربی برگزار و سیاستهای اعتباری و خدمات بانک در حوزه مسکن و ساختمان تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان غربی نسشت فوق با حضور دکتر آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ، داود غفارپور مدیر کل محترم امور اقتصادی و دارایی استان، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی استان ، مهندس برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور و جمعی از فعالان بخش مسکن و ساختمان اعم از انبوه ساز، بتن آماده، تولید کننده مصالح ساختمانی از استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برگزار شد.

دراین نشست، خلیل ایمانی بخشایش مدیر شعب استان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و مدعوین، اهداف اصلی برگزاری این نشست را ایجاد همکاری و تعامل و تحکیم روابط با فعالین بخش مسکن استان، تشریح سیاست های اعتباری بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان و آشنایی بیشتر فعالین این حوزه از خدمات اعتباری بانک عنوان کرد.

وی همچنین اتصال حلقه فعالان بخش خصوصی و بانک مسکن و نیز تمرکز منابع مالی این بخش را در بانک مسکن موجب ارائه خدمات مطلوبتر و انجام بهتر رسالت بانک و نهایتا ایجاد هم افزایی و احصاء راهکارهای اجرایی جهت سرعت بخشیدن به تحقق هدف تولید مسکن در دولت سیزدهم دانست.

ایمانی بخشایش افزود: به گواهی آمار و اذعان فعالان این حوزه، بانک مسکن کارنامه درخشانی در این حوزه داشته و تجربیات گرانبهایی به دست آورده که می تواند با به کارگیری آنها در کنار همکاری بیشتر و بهتر سایر سازمانها و فعالان بخش خصوصی ذی مدخل، کمک شایانی در جهت کاهش بهای تمام شده تولید و در نتیجه ثبات نسبی در بازار مسکن و افزایش دسترسی مردم به مسکن باشد.

در ادامه ی نشست، آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه تلاش برای رسیدن به هدف قانون جهش تولید مسکن و تعهد تولید 44هزارو 741 واحد در سال به مدت چهار سال و سرجمع تولید 179 هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم فقط در سایه همکاری همه سازمانها و نهادها و فعالین بخش خصوصی با نگرشی فرا سازمانی و جهادی میسر می باشد؛ یکی از مهمترین چالشهای انجام این تکلیف را جا نمایی و تعیین زمین مورد نیاز دانست که خوشبختانه این امر با همکاری صمیمانه بخش های مختلف استانی به انجام رسیده است.

وی در ادامه به بحث تامین پروانه ساختمانی و هزینه های نظام مهندسی مورد نیاز اشاره کرد و بیان داشت در شورای تامین مسکن کمیته ای برای رصد و پایش این موضوع شکل گرفته و مقرر شده ظرف یک ماه پیش پروانه و حداکثر ظرف 2 ماه پروانه مورد نیاز جهت تسریع در ادامه روند قانون جهش تولید تولید مسکن صادر شود.

رحمانی با اشاره به حفظ وتامین امنیت سرمایه گذاری فعالان این بخش بیان داشت، نباید به مسکن به عنوان کالای سرمایه ای نگریست و به دنبال انتفاع غیر منطقی بود که این امر در کنار افزایش مشکلات اقتصادی جامعه موجب کاهش دسترسی مردم نیازمند به مسکن نیز می شود.

وی اجرای قانون جهش تولید را در سایه همکاری بیشتر نهادها و بانک عامل اصلی این امر که بانک مسکن است دانست و تلاش هر چه بیشتر در جهت تسریع تامین مالی در این امر را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که به کمک یکدیگر روزی را شاهد باشیم که هموطنانمان برای تامین مسکن مورد نیاز خود با مشکل مواجه نباشند.

غفار پور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی هم به عنوان یکی از سخنرانان در این جلسه، با اشاره به میزان ارزش افزوده ایجاد شده در بخش مسکن و ساختمان در استان آذربایجان غربی، جایگاه بخش مسکن در بخشهای پنج گانه ارزش افزوده عمده استان را تشریح کرد.

وی افزودند در سال 1399 بر اساس آمار مرکز آمار ایران ارزش افزوده کل ایجاد شده، مبلغ پنج هزارو سیصدو ده میلیارد ریال می باشد که نسبت به سال قبل، علیرغم رکود رسمی و غیر رسمی موجود حدود 57درصد رشد داشته که از این میزان حدود 4 درصد آن سهم بخش مسکن و ساختمان است.

وی در ادامه، با طرح دو پیشنهاد در جهت رونق بیش از پیش بازار مسکن،که عبارت بودند از 1) اتخاذ سیاست های مناسب برای افزایش ساخت و ساز مسکن به منظور ایجاد ارزش افزوره بیشتر با رویکرد محدود کردن واسطه گری در بخش خرید و فروش مسکن و 2) پیگیری بحث مالیات بر واحدهای خالی اظهار امیدواری کرد با پیگری موارد فوق رونق دوباره در بازار مسکن ایجاد شود.

وی در پایان مطالب خود با اعلام آمادگی سازمان متبوع خویش در مورد همکاری همه جانبه برای صدور مجوزهای لازم و همچنین همکاری های مورد انتظار دیگر در راستای محقق شدن جهش تولید مسکن در قالب طرح اقدام ملی خواستار هدایت منابع مالی فعالین بخش خصوصی در بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی مسکن و ساختمان به جهت کمک برای انجام وظایف خطیر این بانک در امر تامین مالی شد.

دکتر حمزه لو مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی از مدعوین این نشست نیز به بیان اقدامات انجام شده توسط آن سازمان در خصوص طرح اقدام ملی پرداخته و اظهار داشت با این اقدامات و با انجام خدمات روبنایی و زیر بنایی مناسب آماده ورود به فاز اجرایی در استان هستیم.

دکتر حمزه لو در ادامه، مقوله صنعتی سازی را یکی از اهداف سازمان متبوع خود برای افزایش بهره وری و سرعت و کیفیت اجرای این طرح دانسته و اظهار داشت اجرای صنعتی سازی کمک موثری برای برون رفت از وضع فعلی خواهد کرد و بر همین اساس با چند شرکت داخلی و خارجی برای انتقال دانش و تکنولوژی مذاکره شده است.

برزگر ریاست کانون سراسری انبوه سازان کشور نیز از مدعوین این نشست با تشریح وضعیت مسکن در کشور بیان داشت، هم اکنون بیش از 37.6 درصد از جامعه شهر نشین ما با حدود 3 میلیون نفر فاقد مسکن بوده و این وضعیت قابل قبول و مطلوب نیست.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت طرح مسکن مهر خواستار استفاده از تجربیات این طرح در آینده و بر روی طرح اقدام ملی شد و برای جلو گیری از تکرار برخی از نقاط ضعف طرح های قبلی ، استفاده از بخش خصوصی توانمند که دارای پروانه صلاحیت حرفه ای و تخصص،سرمایه،و تجربه لازم می باشند راخواستار شد.

در پایان، ایمانی بخشایش در خاتمه نشست از مدعوین خواست تا با تمرکز منابع مالی خود نزد بانک مسکن ، این مدیریت را در پرداخت تسهیلات ،در جهت رونق و آبادانی هرچه بیشتر استان یاری و مساعدت دهند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000