مدیرشعب اصفهان در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان:

بانک مسکن و نظام مهندسی هم خانواده و مکمل یکدیگر برای توسعه استان هستند

حسن نوروزی مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان در راستای گسترش تعاملات و ایجاد ارتباط با سازمان های تحت نظارت وزارت راه وشهرسازی، با حضور در سازمان نظام مهندسی ساختمان با رئیس این سازمان دیدار کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی هیبنا، در این دیدار که غلامرضاسرشاری معاون و نیز روسای برخی دوایر مدیریت حضور داشتند ، نوروزی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، این طرح را اقدامی ارزنده از جانب دولت برشمرد و اظهار داشت: بانک مسکن با تجربه های اندوخته ارزشمند خود از طرح مسکن مهر ،آمادگی کامل خود را جهت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن با تمام توان اعلام می کند.

مدیرشعب اصفهان در ادامه ضمن تشریح خدمات بانک مسکن اظهار داشت : بخش مسکن و ساختمان به لحاظ ارتباط نزدیک با سایر بخش های اقتصادی و نقشی که در ایجاد زنجیره تولید و فعالیت های تولیدی دارد، بعنوان یک محرک قوی و موثر در رونق و رشد اقتصادی کشور مورد توجه دولت و فعالان این بخش قرار گرفته است.

نوروزی افزایش کیفیت ساخت و مطلوبیت و افزایش رفاه مصرف کنندگان را یکی از دغدغه های مهم در حوزه ساخت و ساز عنوان و تصریح کرد : کاهش آمار تخریب و کشته شدگان زلزله های اخیر در قیاس با گذشته سند روشن و محکمی بر بهبود کیفیت فنی ساختمان هاست و در این راستا نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان بسیارحائز اهمیت و روشن است.

وی در ادامه افزود: بانک مسکن در چندسال اخیر با احصاء نیاز فعالان بخش مسکن و ساختمان ، سیاستهای اعتباری خود را به سیاستهای سازندگان حرفه ای نزدیک کرده و در راستای حمایت از انبوه سازان و سازندگان دارای صلاحیت حرفه ای شرایط خوبی را فراهم کرده و بسته های اعتباری را در قالب بانکداری خرد و بانکداری شرکتی در دستور کار خود قرارداده است که تناسب سقف تسهیلات با جمعیت شهرها ، رعایت الگوی مصرف و توجه به همکاری های نوین در امر ساخت و ساز ، به صورت استفاده از تسهیلات جانبی همچون سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در قالب عقود مشارکتی و مرابحه از جمله ویژگیهای این بسته حمایتی بانک مسکن محسوب میشود.

نوروزی افزود : سیاستهای اعتباری بانک مسکن هم تولید و عرضه مسکن را پوشش می دهد و هم با اعطای تسهیلات خرید به افراد ، زمینه را برای عرضه و واگذاری واحدهای ساخته شده توسط انبوه سازان فراهم می کند.

مدیراصفهان در پایان با اشاره به هم خانواده بودن بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی و نتایج مثبت تعاملات پیشین، نسبت به همکاری آینده با سازمان در قالب طرح های حمایتی از مهندسین ابراز امیدواری کرد و گفت: ما در هر موقعیتی که با متخصصین ارتباط داشتیم به نتایج مثبت و خوبی رسیده ایم.

در ادامه مهندس احمد بناکار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز ضمن تشکر از حضور مدیران بانک مسکن استان در این جلسه اعلام داشت: ما به سیستم بانک مسکن آشنایی کامل داریم و آن را بعنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه ساخت وساز مسکن میشناسیم و اعلام می داریم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز به عنوان خانه مهندس آماده همکاری و مشارکت کامل در اقدامات حمایتی برای مهندسین عضو را دارد.

وی با اشاره به نقش موثر اعضای سازمان در بهبود کیفی ساختمان ها افزود: در گذشته هم در طرح هایی مانند مسکن مهر نظارت گسترده ای انجام شده و کیفیت خوب پروژه های مسکن مهر استان اصفهان که جز بهترین ها بوده موید این مدعاست.

رئیس سازمان افزود : زلزله اخیر بندرعباس و میزان خسارت وارده نسبت به زلزله های دهه های گذشته از جمله رودبار و بم ، بیانگر تغییر و تحول اساسی در نحوه و کیفیت ساخت و ساز است که طبیعتاً بیانگر نقش سازنده و خدمات این سازمان است.
وی در پایان اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا نقش خود را در نهضت ملی مسکن ایفا نماییم و امیدواریم به روزی برسیم که در زلزله های بزرگ حتی خسارات مالی هم وجود نداشته باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000