اثر افزایش سقف تسهیلات مسکن در بازار ملک نمایان شد

رشد ۴۰ درصدی خرید مسکن در تهران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اثر افزایش سقف تسهیلات مسکن در بازار مسکن آذر ماه نمایان شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن_هیبنا، آذرماه امسال تعداد قابل توجهی از متقاضیان مصرفی با استفاده از سقف جدید تسهیلات بانک اقدام به ورود به بازار مسکن و معامله واحدهای مسکونی کردند. به دنبال افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و افزایش معاملات مصرفی در بازار ملک، حجم معاملات خرید واحدهای مسکونی در این ماه در شهر تهران تنها به فاصله یک ماه حدود 40 درصد رشد کرد. فعالان بازار مسکن شهر تهران به خبرنگار هیبنا اعلام کردند :بخش زیادی از این رشد 40 درصدی ناشی از بازگشت برخی از متقاضیان مصرفی به بازار مسکن و انجام معاملات ملکی از سوی آن هاست. متقاضیانی که از سال 97 تاکنون و به دنبال جهش قیمت مسکن قادر به ورود به بازار نبوده و معاملات آن ها به تعویق افتاده بود. اما هم اکنون و با افزایش سقف تسهیلات مسکن به بازار ورود کرده اند.

بانک مسکن شهریور ماه امسال سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم را به دو برابر افزایش داد. این افزایش نه تنها در شهر تهران بلکه در تمام نقاط شهری کشور نیز اعمال شد. از اوایل مهرماه نیز این افزایش سقف معاملاتی به شعب بانک مسکن ابلاغ شد و تسهیلات با رشد دو برابری در اختیار و در دسترس متقاضیان قرار گرفت. با این تدبیر بانک مسکن بار دیگر گروهی از متقاضیان مصرفی به بازار بازگشته و شروع به جست و جو برای یافتن واحد مسکونی مورد نظر خود کردند.

اثر افزایش سقف تسهیلات مسکن خود را در بازار معاملات مسکن آذرماه نشان داد. متقاضیانی که از مهر و آبان جست و جوی خود در بازار برای یافتن واحد مسکونی مورد نظر و خرید آن با کمک تسهیلات جدید را آغاز کرده بودند در آذرماه موفق به خرید شدند. این افزایش دو برابری در سقف تسهیلات خرید مسکن به دنبال تاکید مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن در جهت افزایش توانمندسازی مالی متقاضیان مسکن و خانه دار شدن آن ها صورت گرفته است.

محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن اندکی بعد از ابلاغ دستور افزایش سقف دو برابری تسهیلات مسکن به شعب این بانک در سراسر کشور، همچنین به مناسبت هشتاد و سومین سالروز تاسیس بانک مسکن، دستورالعمل مربوط به معافیت نیمی از تسهیلات مسکن از خرید اوراق را به شعب ابلاغ کرد. این اقدام در راستای کمک حداکثری برای توانمندسازی متقاضیان مصرفی مسکن و کاهش هزینه دریافت تسهیلات از محل منابع بدون سپرده بانک مسکن صورت گرفته است. با این دو تمهید بانک مسکن، حضور متقاضیان مصرفی در بازار ملک محسوس شده است. این حضور خود را در شکل افزایش 40 درصدی معاملات مسکن شهر تهران در این ماه در مقایسه با آبان نشان داد. در حالی که آمارها نشان می دهد این تسهیلات هیچ اثر تورمی بر بازار ملک نداشته است.

گفتنی است، حجم معاملات مسکن شهر تهران در آذرماه به بیش از 9 هزار و 700 فقره افزایش یافت. در سایر شهرها نیز که تسهیلات پوشش بیشتری از هزینه خرید مسکن را شامل می شود، حضور متقاضیان مصرفی در بازار ملک محسوس تر و بیشتر شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000