خاندوزی:

مسئله تامین مالی تولید در دولت سیزدهم باید تبدیل به یک کلان پروژه پیشرونده شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کمک کنیم مسئله تامین مالی تولید در دولت سیزدهم تبدیل به یک کلان پروژه جدی، مستمر و پیشرونده رو به آینده باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، «سید احسان خاندوزی»، وزیر اقتصادی و دارایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل طرح تامین مالی زنجیره‌ای با بیان اینکه طرح مذکور یک اقدام مثبت در جهت تحول در شبکه بانکی کشور است، گفت: امیدواریم این دست از طرح‎ها حلقه‌ زنجیره مقاوم شدن اقتصاد ایران در فشارهای اقتصادی باشد و موجب تاب آوری تولیدکنندگان، صادرکنندگان، تجار و صنعتگران کشور در شرایط امروز اقتصاد شود.

وی افزود: سرفصل و هدف وزارت اقتصاد با کمک شبکه بانکی کشور این است که به بانک مرکزی به عنوان تنظیم‌گر بازار پولی کمک کنیم، مسئله تامین مالی تولید در دولت سیزدهم تبدیل به یک کلان پروژه جدی، مستمر و پیشرونده رو به آینده باشد که بتواند تمام مسیرهای منتج به تسهیل تامین مالی تولید و ارزان را مهیا سازد.

وی گفت: هم‌افزایی در مسیر تامین مالی تولید حاصل گزارش فصلی ارزیابی موانع کسب و کار است که در این گزارش‌ها تامین مالی در صدر سه اولویت موانع کسب و کار و تولید توسط تولیدکنندگان قرار داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه‌ داد: اقداماتی همچون طرح تامین مالی زنجیره تولید نه تنها کمک کننده و تسهیل کننده است، بلکه اساس ارتباط تولیدکنندگان و شبکه بانکی را انتظام دقیقی می‌بخشد و همچنین صف و تقاضاهای صوری و کاذب را نیز از بین می‌برد.

خاندوزی با بیان اینکه انتظار داریم شبکه بانکی دولتی در این زمینه پیش‌گام باشد، تصریح کرد: تکمیل زنجیره تامین مالی تولید، توسعه دامنه فعالیت زنجیره در رشته فعالیت‌های صنعتی و تکمیل شبکه بانکی پشتیبان، سه گامی است که در مرحله آزمایشی طرح باید رصد و پیگیری و سال آینده به صورت کامل مستقر شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم این فرآیند به دیگر بخش‌ها و صنایع دیگر تسری پیدا کند و دامنه شمول آن توسعه یابد و هم شبکه بانکی پشتیبان زنجیره تولید تکمیل شود تا بعد از اجرای آزمایشی شاهد این باشیم که در سال ۱۴۰۱ استقرار کامل داشته باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000