سهم شهرهای کوچک از نهضت ملی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
سهم شهرهای کوچک از نهضت ملی مسکن ساخت یک میلیون خانه در سال عنوان شده است و در این راستا بانک مسکن بر تامین مالی بهینه این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، و براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرار است 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و مناطق تحت مسوولیت بنیاد مسکن احداث شود.

در قالب نهضت ملی مسکن و در اجرای قانون جهش تولید مسکن، سالانه و به مدت چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود که در سال اول اجرای این طرح سهم روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر، 400 هزار واحد مسکونی اعلام شده است. این طرح قرار است با مشارکت مردم و مالکان زمین در قالب احداث واحدهای مسکونی خودمالکی، احداث مسکن بر روی زمین‌های در اختیار و تحت مالکیت بنیاد مسکن به نفع متقاضیان و همچنین مشارکت با انبوه سازان اجرا شود.

براساس اعلام بنیاد مسکن قرار است از این 400 هزار واحد تعریف شده 200 هزار واحد مسکونی در روستاها و 200 هزار واحد دیگر در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر احداث شود.

از سوی دیگر و در قالب روش‌های تعریف شده برای ساخت مسکن در شهرهای کوچک در قالب طرح نهضت ملی، از طریق واگذاری زمین به گروه‌های متقاضی ساخت فاقد مسکن، گروه‌های ساخت تشکیل شده و از طریق دریافت اراضی اقدام به شروع عملیات ساختمانی به صورت گروهی می‌کنند.

قرار است با همکاری شبکه بانکی کشور، تسهیلات 300 میلیون تومانی (مربوط به شهرهای کوچک) و 250 میلیون تومانی (مربوط به روستاها) برای ساخت مسکن در مناطق تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شود. این در حالی است که بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در حوزه تامین مالی ساخت واحدهای مسکونی و همچنین بانکی که بیشترین سهم را در تامین مالی اجرای برنامه نهضت ملی دارد، بر تامین مالی بهینه همه این پروژه‌ها بخصوص پروژه‌های واقع در مناطق روستایی و شهرهای کوچک تاکید ویژه دارد.

پیشتر نیز «محمود شایان»، مدیرعامل بانک مسکن بر این موضوع تاکید کرده و از نگاه ویژه بانک مسکن به تامین مالی مناطق روستایی و شهرهای کوچک به خصوص مناطق کم برخوردارتر خبر داده بود.

شایان همچنین از آمادگی بانک مسکن برای همکاری و مشارکت با سایر بانک‌ها به منظور استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های اداری و اجرایی بانک مسکن برای تامین مالی برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و همچنین آماده بودن تمام بسترهای مورد نیاز در این زمینه برای مشارکت با دولت و سایر بانک‌ها خبر داده بود.

بر همین اساس با حضور مدیرعامل بانک مسکن جلسات منظم و مستمر برای حل مشکلات و موانع موجود در مسیر تامین مالی هر چه بهینه‌تر و سریع‌تر برنامه نهضت ملی مسکن در بانک مسکن برگزار می‌شود و فرآیندهای مربوط به تامین مالی پروژه‌ها در این بانک در ریل اجرا قرار گرفته است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000