جزییات تغییر فرآیند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: روز گذشته نشست کمیسیون به منظور بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی این کمیسیون جهت اصلاحات جدید بررسی لایحه بودجه برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

«رحیم زارع» در گفت‌و گو ‌با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه بررسی کلیات بودجه سال آینده از امروز در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه آغاز می‌شود، اظهار داشت: این لایحه ظرف مدت یک هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد و گزارش نهایی نیز یکشنبه هفته آینده تقدیم صحن علنی خواهد شد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ امروز با حضور مسوولانی از جمله رییس سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصادی و نفت برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تاکید کرد: در نشست امروز کمیسیون، رویکردها، جهت‌گیری‌ها و پیش‌بینی شاخص‌های کلان اقتصادی، سیاست‌های ارزی و نحوه پرداخت یارانه در لایحه بودجه کل کشور بررسی خواهد شد.

زارع ادامه داد: این کمیسیون روز دوشنبه در دو نوبت صبح و عصر جلسات خود را ادامه می‌دهد و در این جلسات منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و مصارف، درآمدها و اعتبارات استانی به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همچنین گفت: کمیسیون تلفیق عصر روز سه‌شنبه در خصوص کلیات لایحه بودجه به جمع‌بندی و اتخاذ تصمیم می‌پردازد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: همچنین کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ روز یکشنبه هفته آینده گزارش خود را در مورد کلیات لایحه بودجه برای رای‌گیری به صحن علنی ارائه خواهد کرد تا بتواند بعد از تصویب کلیات آن در صحن مجلس طی مدت سه هفته وارد جزئیات شود.

زارع ادامه داد: این کمیسیون پس از پایان بررسی کلیات و ورود به جزییات لایحه بودجه، ابتدا منابع درآمدی و اعتبارات را مورد بررسی قرار می‌دهد و در ادامه به بررسی مصارف می‌پردازد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان در نشست علنی یکشنبه پنجم دی ماه، با جزئیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده (۱۸۲) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس موافقت کردند تا بدین ترتیب لایحه بودجه سالیانه به صورت دو شوری بررسی شود.

وی افزود: ابتدا لایحه بودجه به همراه پیوست‌ها و جداول به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود، کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف مدت پنج روز از زمان وصول لایحه، گزارش خود را در مورد کلیات منتشر کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: گزارش کمیسیون تلفیق مطابق آئین نامه داخلی در اولین جلسه علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. در جلسه رسیدگی به کلیات، بعد از گزارش کمیسیون تلفیق، در مورد کلیات لایحه بودجه رأی‌گیری می‌شود و چنانچه کلیات به تصویب مجلس برسد، نمایندگان می‌توانند حداکثر ظرف مدت ده روز پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی تقدیم کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000