محمود شایان خبر داد:

آغاز طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت نخستین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به پروژه ۵۴۰ واحدی زنجان خبر داد و پیشرفت آن را ۲۰ درصد عنوان کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن برخی از اقدامات آن بانک را در پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: قرارداد پرداخت سقف تسهیلات تولید و ساخت مسکن نهضت ملی مسکن در زنجان برای پروژه‌ ۵۴۰ واحد مسکن منعقد و قسط اول آن نیز توسط بانک مسکن برای این پروژه پرداخت شد.

شایان ادامه داد: تسهیلات به پیمانکار پروژه برای تکمیل واحدها پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه پروژه ۵۴۰ واحدی زنجان هم اکنون۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، توضیح داد: این پروژه پیش‌تر در طرح نهضت ملی مسکن، واحدی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده بودند که با افزایش سقف تسهیلات این میزان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته شایان، پروژه ۵۴۰ واحدی زنجان یکی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن بوده است که هم اکنون با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ذیل این طرح قرار گرفته و تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را نیز به خود اختصاص داده است.

با تصویب افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار و ابلاغ توسط بانک مرکزی بانک‌ها متعهد شده‌اند تا ۲۰ درصد تسهیلات خود را سالانه به بخش مسکن تخصیص دهند. همچنین بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار هم اکنون رقم تسهیلات ساخت مسکن در طرح نهضت ملی برای تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

همچنین جزئیات پرداخت تدریجی تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین شرح است که در مرحله پی‌کنی-فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت-سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و نازک کاری ۲۵ درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000