مدیر لرستان در نشست هماهنگی مسکن:

نقش مهم و محوری بانک مسکن در طرح نهضت ملی بسیار مشهود است

بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی همواره در اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی در زمینه ساخت و ساز و رونق بخش مسکن و ساختمان همواره نقش مهمی را ایفا کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا، نخستین نشست هماهنگی شورای راه و شهرسازی استان لرستان به میزبانی بانک مسکن و با حضور داریوش عالی پور، مدیر شعب استان، وحید کرم الهی مدیر کل راه و شهر سازی استان، رضایی مدیر کل بنیاد مسکن استان لرستان، رضا بیرانوند رئیس شورای شهر خرم آباد و سعید فتوحی شهردار خرم آباد با هدف کاهش موانع و افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های متولی بخش مسکن استان برگزار شد.

داریوش عالی پور مدیر شعب استان در این نشست با اشاره به اهمیت صنعت ساخت و ساز به عنوان موتور محرک اقتصادی افزود: بانک مسکن تاکنون در اجرای پروژه‌های بزرگ و پرداخت تسهیلات مسکن مهر، شهرهای زیر 25هزار نفر، بافت‌های فرسوده و روستایی سهم بزرگ و بسزایی را در استان داشته و در شرایط فعلی با توجه به پروژه نهضت ملی مسکن، انتظار می‌رود تا اعضای شورای هماهنگی مسکن در استان، تعاملات و همکاری‌های بیش از پیش را با بانک مسکن صورت دهند.

مدیر لرستان در ادامه بیان داشت: بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه‌ای و تخصصی دولتی، همیشه یار و یاور دولت و اقشارآسیب پذیر بوده و دراین راه بسیار فعال و موثر عمل کرده است و امروز نیز در زمینه ساخت و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و مشارکت در ساخت پروژه‌های انبوه در بخش مسکن نقش موثری دارد و از این رو مقتضی است نهادهای مرتبط جهت هدفمند شدن این برنامه‌ها همکاری‌های سازنده‌ای بعمل آورند.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: بانک مسکن تنها بانک تخصصی در بخش مسکن بوده و باتجربیات موفقی که درپرداخت تسهیلات مسکن مهر داشته است، هم اکنون آمادگی لازم برای همکاری دراجرای پروژه‌های در دست اقدام را دارد.

عالی پور در پایان سخنان خود با بیان این که بانک مسکن همه امکانات و ابزارهای لازم از جمله خدمات انحصاری اعتباری، صرافی، بیمه، گروه مالی، کارگزاری و ... را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود در اختیار دارد، خواهان تعامل بیشتر استانداری، راه و شهر سازی، بنیاد مسکن و شهرداری با بانک مسکن شد.

وحید کرم الهی مدیر کل راه و شهر سازی استان لرستان نیز در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان ضمن تشکر از بانک مسکن به دلیل میزبانی این نشست و با بیان اینکه بانک مسکن جزو خانواده وزات راه و شهرسازی محسوب می‌شود، اظهار داشت: استفاده و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید است و بانک مسکن می‌باید حداکثر توان خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهد.

وی تقویت بانک مسکن از طریق انتقال حساب‌ها، مراوادت و صدور ضمانت‌نامه‌ها را جزو وظایف راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های استانی مرتبط با بخش مسکن برشمرد، و بیان داشت: تامین منابع و تقویت این بانک منجر به پیشبرد بهتر و سریعتر طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اظهار داشت: در اجرای طرح مسکن مهر با مشکل تعدد بانک‌های عامل مواجه بودیم که متاسفانه آن‌ها قادر به ادامه همکاری تا سرانجام نبودند و خوشبختانه تنها بانک مسکن به صورت مستمر و موفق تا پایان طرح در استان با ما همراه بود.

رضایی مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان، با اشاره به خدمات بانک مسکن طی سالیان اخیر، به ویژه در طرح اقدام ملی مسکن، مسکن مهر و بهسازی و نوسازی مسکن روستایی این خدمات را منشاء خیر و در راستای توسعه روستاها عنوان کرد .

وی گفت: بنیاد مسکن استان همیشه در کنار بانک خواهد بود و تعامل و همکاری لازم در همه حوزه ها به ویژه وصول مطالبات بیش از گذشته خواهد بود .

رضا بیرانوند رئیس شورای شهر خرم آباد نیز در این نشست ضمن تشکر از میزبانی بانک مسکن گفت شورای شهر خرم آباد و شهرداری آمادگی کامل دارد تا در راستای کمک به نهضت ملی مسکن و رونق ساخت و ساز و بهسازی و احیای بافت‌های فرسوده شهری نهایت مساعدت و همکارای را با مردم و نهادهای مرتبط با بخش مسکن داشته باشیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000