شهرداران ۴۸ شهر استان تهران مکلف به همکاری در طرح نهضت ملی مسکن هستند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
استاندار در پنجمین جلسه شورای مسکن، شهرداران و فرمانداران مکلف به همکاری منظم و مستمر با طرح نهضت ملی مسکن شدند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه پنجم شورای مسکن در سال جاری خطاب به شهرداران و فرمانداران گفت: متقاضیان مسکن ملی از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند و ارایه هرگونه خدمت در حوزه مسکن کمک به همشهریان استان تهران است، هر شهرداری که تاکنون به وظایف خود عمل نکرده سریعا وارد میدان شود.

وی در ادامه افزود: نهایت تخفیف را شهرداران اعمال کنند، مطابق با قانون جهش تولید مسکن ظرف یک‌ماه می‌بایست پیش پرداخت و نهایتا در طول سه ماه پروانه صادر شود که در این زمینه همکاری مستمر و منظم با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ضروری است.

منصوری همچنین گفت: افزایش ساخت و سازها به افزایش در آمدهای شهری و افزایش اشتغال منجر خواهد شد لذا ضروری است هم به تبعیت از قانون جهش تولید مسکن، هم به تبعیت از توافق وزارت‌خانه‌های کشور و راه و شهرسازی شهرداران و فرمانداران با تقاضای ملی در حوزه ساخت و ساز مسکن همراه شوند.

استاندار تهران همچنین در ادامه خطاب به شهرداران گفت: از فرصت خوب نوسازی بافت‌های فرسوده و تسهیلات مصوب در بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نهایت استفاده را ببرید.

همچنین در این جلسه دستگاه‌های خدمات رسان نیز ملزم به رعایت قانون جهش تولید مسکن و همکاری در مباحث تولید مسکن با اداره کل راه و شهرسازی استان و ارسال سریع جواب استعلام‌ها شدند.

از دیگر مباحث مطروحه در جلسه شورای مسکن استان تهران تشکیل کمیته‌ای جهت تعیین تکلیف وضعیت پروژه های مسکن مهر باقی‌مانده با محوریت فرمانداران و حضور ادارات تعاون شهرستان‌ها در این جلسات و عمل به تکالیف باقیمانده، مباحث مرتبط با جمعیت پذیری، تامین آب پروژه‌های مسکن با توجه به افزایش سالانه ۲۵۰ هزار نفر جمعیت استان و موضوعات مهاجر پذیری و بررسی آخرین وضعیت مساکن مهر پردیس و پرند بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000