رستم قاسمی عنوان کرد:

استان زنجان پیشران اجرای طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن در سراسر کشور در دستور کار است، گفت: استان زنجان پیشران اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون زنجان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مهدی جمالوندی مدیر شعب استان زنجان، استاندار زنجان، مدیران ادراه کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و جمعی از پیمانکاران و رسانه ها در محل این پروژه برگزار شد.

رستم قاسمی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون زنجان با اشاره به اینکه امروز شاهد کلنگ زنی یکی از پروژه‌های ملی در استان زنجان هستیم، اظهار کرد : استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشرو بوده و حجم گسترده‌ای از پروژه احداث مسکن در استان زنجان در حال اجرا است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در ادامه این نشست ویدئوکنفرانسی، با بیان اینکه در راستای طرح نهضت ملی مسکن طی چهار ماه گذشته که از آغاز به کار دولت سیزدهم می‌گذرد، قریب به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین برای تولید مسکن تامین شده است، عنوان کرد: این میزان معادل ۷۰ درصد نیاز مسکن شهری برای چهار سال است.

محمود محمودزاده با بیان اینکه از این تعداد قریب به یک میلیون واحد با کاربری مسکونی آماده به کار بوده و ۱۱۲ هزار واحد نیز طی ماه‌های گذشته شروع شده است، گفت : امروز نیز به مناسبت دهه‌ مبارک فجر، ۲۰۹ هزار واحد از این پروژه‌ها کلنگ‌زنی می‌شود که در استان‌های مختلف به صورت همزمان و در استان زنجان به صورت پایلوت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز از ۲۰۹ هزار واحد کلنگ‌زنی، بیشترین تعداد متعلق به استان خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان است، یادآور شد : این امر حاکی از توجه ویژه دولت به مناطق محروم و تامین مسکن برای گروه‌های کمتر برخوردار از رفاه است.

مهدی جمالوندی مدیریت شعب استان با بیان اینکه از آغاز طرح نهضت ملی مسکن در جهت تسریع انعقاد قراردادها در استان زنجان اقدامات خوبی انجام پذیرفته است، اظهار داشت : این مدیریت در اجرای سیاست دولت محترم، نسبت به انعقاد قرارداد در استان زنجان به عنوان اولین قرارداد پروژه نهضت ملی مسکن در سطح کشور اقدام کرده است.

مدیر شعب استان با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری و هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاران ذیربط، تاکنون مجموعاً 3 هزار و هفتصد و هفتاد و یک واحد مسکونی بالغ بر 12 هزار و 772 میلیارد ریال از محل طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی حساب پیمانکاران طرف قرارداد به طور مرتب و منظم و بر اساس پیشرفت پروژه‌ها از محل آورده نقدی مشمولین و همچنین از محل سهم الشرکه تسهیلات انجام و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد، افزود: این مدیریت با تلاش بی‌‌وقفه و برنامه‌ریزی منظم در صدد است نسبت به عقد قرارداد سایر پروژه‌های معرفی شده در اسرع وقت اقدام کند.

مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تقدیر ویژه از عملکرد مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان، بیان کرد: سهمیه‌ای که از طرح نهضت ملی برای استان زنجان اعلام شده 70 هزار واحد است که از این تعداد 20 هزار واحد سهم روستایی و 50 هزار واحد آن نیز سهم شهری است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون 55 هزار نفر ثبت نام کرده است، گفت: بخشی از پروژه‌ها که دولت مکلف است زمین مورد نیاز آن را تامین کند در استان زنجان 38 هزار واحد است که از این میزان زمین مورد نیاز 21 هزار واحد در این استان تامین شده است.

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این مراسم به تاکید بر اینکه برای سال آینده رشد اقتصادی برای همه استانها از جمله استان زنجان در نظر گرفته شده است ابراز کرد: بر این مبنا محاسبات اولیه به منظور رشد اقتصادی استان نیاز به 36 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه در همین جهت سقف مسکن ملی در حدود بین 7 تا 9 هزار میلیارد تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده و برای تحقق این موضوع تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت، تاکید کرد: امیدواریم که با واحدهای مسکن نهضت ملی در دست احداث و همین طور واحدهایی که برای ساخت و ساز تسهیلات دریافت کردند، در این حوزه بتوانیم به برنامه‌ریزی مورد نظر برسیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000