دو ماموریت سنگین و بسیار بزرگ وزارت راه و شهرسازی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون در نهضت ملی مسکن حدود یک میلیون واحد مسکونی در دست اجرا قرار دارد، گفت: برای اینکه به ۴ میلیون مسکن در ۴ سال برسیم، کار را در دو بخش دو میلیونی انجام می‌دهیم و سال آینده به سقف دو میلیون در بخش نخست خواهیم رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان فارس در مراسم افتتاح مرکز آموزشی، درمانی ۳۱۳ تختخوابی سیدالشهدا (ع) جهرم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طرح‌های بزرگ ریلی، آزادراهی و توسعه فرودگاهی که در استان فارس شروع شده، بتواند تغییری را در مسیر توسعه این استان ایجاد کند اظهار داشت: بدون شک این کار نیازمند نمایندگان محترم مردم شهرهای مختلف استان در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی دو ماموریت سنگین و بسیار بزرگ را بر دوش دارد؛ یکی بحث توسعه حمل و نقل است که ما در زمینه ریلی دچار یک عقب‌ماندگی هستیم و همچنین در زمینه جاده‌ای و آزادراهی و هوایی و نیز دریایی می‌بایست کاستی‌ها را برطرف کنیم. ماموریت دوم ما هم در حوزه مسکن است که موضوع بسیار مهمی است؛ بعضی‌ها فکر می‌کنند ساخت ۴ میلیون مسکن اولا ممکن نیست و دوما ممکن است اصلاً نیاز کشور نباشد.

عضو کابینه دولت سیزدهم اضافه کرد: من در سفرهای اخیری که به کشورهای مختلف داشته‌ام، یکی از اولین سوال‌هایی که از طرف مقامات این کشورها با آن روبه‌رو شده‌ام، این بوده که این شعار و نهضتی که شما دنبال می‌کنید، آیا اصلاً تحقق‌پذیر است؟ چون خود ۴ میلیون مسکن به اندازه جمعیت بعضی از این کشورهای همسایه ماست. اولا نیاز کشور در حال حاضر بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال است. ما امروز نزدیک به ۸، ۹ میلیون نفر جمعیت مجرد داریم که نیاز اصلی آنها در زمینه ازدواج و بحث افزایش جمعیت، موضوع مسکن است که امیدوارم در این گام بزرگی که دولت برداشته و کمک‌هایی که مجلس می‌کند، و تلاش‌هایی که همکاران من در وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهند، موفق باشیم.

قاسمی ادامه داد: ما در حال حاض کمتر از یک میلیون واحد مسکونی در دست اجرا داریم و برای اینکه به ۴ میلیون مسکن در ۴ سال برسیم، کار را در دو بخش دو میلیونی انجام می‌دهیم و انشاالله سال آینده به سقف دو میلیون در بخش نخست خواهیم رسید و قطعا می‌تواند برای اشتغال و رونق در کشور موثر باشد. مسکن، پیشران اقتصاد است و هزاران شغل و هزاران صنعت و کارخانه را در کنار خودش فعال خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی که به استان فارس سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد عقب‌ماندگی‌هایی که در استان فارس در این زمینه وجود دارد، با کمک استاندار و مسوولان جدیدی که در حوزه راه و شهرسازی منصوب شده‌اند، جبران شود و توسعه آن به سطح کشوری برسد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000