آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۸هزار واحد مسکونی نهضت ملی در استان کرمانشاه

عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی، رییس بنیاد مستضعفان، رییس کمیسیون عمران مجلس و مسوولان محلی در استان کرمانشاه، آغاز شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری هیبنا، وزیر راه وشهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه با اشاره به اینکه چهار ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن می‌گذرد خاطرنشان کرد: در این مدت با برنامه‌ریزی مناسب، اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری و موضوعات تامین منابع صورت گرفته است.

رستم قاسمی، با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرای مطلوب این طرح در کشور و رفع مشکل مردم در این حوزه گفت: عملیات اجرایی یک طرح به معنای فراهم کردن زیرساخت‌ها، انتخاب زمین و پیمانکار است و طرح جهش تولید مسکن، فرصت خوبی برای خانه‌دار شدن مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اساس سهمیه‌بندی وزارت راه و شهرسازی قرار است طی چهار سال آینده ۱۱۶ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه ساخته شود و در سفر رییس‌جمهوری به این استان هم که در آینده نزدیک انجام خواهد شد ساخت حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر شروع خواهد شد.

شریفی، مدیر کل راه وشهرسازی استان نیز اظهار داشت: از زمانی که شروع این طرح در آبان ماه به استان‌ها ابلاغ شد، پیگیری‌های لازم برای تامین زمین اجرای این طرح در استان صورت گرفت و از ۱۱۶ هزار واحد مسکونی استان با جداکردن موارد خودمالک و تعاونی و... برای ساخت ۹۵ هزار واحد آن باید زمین تامین کنیم.

وی افزود: برای دو سال آینده باید ساخت ۴۷ هزار و ۸۱۱ واحد را کلنگ بزنیم که برای این کار نیازمند تامین یک هزار و 288 هکتار زمین هستیم. در حال حاضر برای تامین این میزان اراضی، ۹۸۸ هکتار اراضی دولتی و ۱۱۲ هکتار اراضی غیردولتی شناسایی شده است.

حسن ریحانی پور، مدیر شعب بانک مسکن استان کرمانشاه، نیز در خصوص اقدامات بانک در طرح نهضت اقدام ملی مسکن اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 226 نفر متقاضی این طرح از سوی راه وشهرسازی، معرفی شده‌اند، که از این تعداد قراداد 182 واحد انعقاد قرار دادشده است.

مدیر شعب استان کرمانشاه، گفت : جلسات هماهنگی فشرده و هفتگی با مسوولان ارشد استان و راه وشهرسازی داریم و امیدواریم این طرح با جانمایی خوب پروژه‌ها و بکارگیری تجارب گذشته، تا هدف نهایی آن به ثمر نشسته و مشکل خانواده‌های فاقد مسکن حل شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000