شایان در جمع کارکنان روابط عمومی مطرح کرد؛

رکوردشکنی در کفایت سرمایه بانک مسکن/ NPL بانک به عدد ۶.۴ رسید

مدیر عامل بانک مسکن عنوان کرد: خالص NPL بانک در ادامه روند نزولی خود پس از کسر سود معوقه به 6.4 درصد تا پایان دی ماه رسیده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک مسکن - هیبنا، مدیر عامل بانک مسکن در نشستی با مدیر امور، رییس اداره کل و مسوولان دوایر اداره کل روابط عمومی از نقش و جایگاه روابط عمومی در پیشبرد اهداف بانک سخن گفت.

محمود شایان با اشاره به حضور معاون امور مجلس رییس‌جمهوری در بانک مسکن، عنوان کرد: این حضور نشان از اهمیت بالای مساله مسکن برای دولت دارد. تاکید سیدمحمد حسینی این بود که کارهای بانک مسکن آنطور که باید در فضای جامعه و رسانه‌ها ظهور و بروز ندارد. در مجموع ایشان این قول را به ما دادند که از بانک مسکن در زمینه افزایش سرمایه حمایت کرده و در دولت این حمایت به صورت ویژه از این بانک صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: اقدامات خوبی تاکنون در بانک مسکن انجام شده که این کارهای خوب باید توسط مدیران و روابط عمومی در رسانه‌ها و میان مردم بازتاب پیدا کند. روابط عمومی در بحث درون سازمانی زمانی موفق است که رسانه‌ها منبع اخبار و اطلاعات خود در مجموعه‌های خبری را از طریق مدیران و همکاران این بخش دریافت کنند.

مدیرعامل بانک مسکن در تشریح عملکرد روبه رشد بانک، با بیان اینکه ما در کشور طی 20 سال گذشته بانکی را سراغ نداریم که کفایت سرمایه آن بالاتر از عدد 10 باشد، عنوان کرد: در تلاش هستیم با اقداماتی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، کفایت سرمایه بانک مسکن را تا پایان سال به رقمی برسانیم که در سطح بین الملل بی‌سابقه باشد.در داخل کشور نیز تنها یک یا دو بانک هستند که بالاترین میزان کفایت سرمایه را تا حدود 3 یا 4درصد دارند اما در بانک مسکن این میزان به بالاتر از 10درصد رسیده است. این در حالی است که برخی بانک‌ها حتی تا 60 درصد هم در زمینه کفایت سرمایه منفی هستند.

شایان یکی دیگر از اقدامات مهم بانک مسکن را مساله NPL عنوان کرد و افزود: امروز می‌توانیم این خبر خوب را بدهیم که خالص NPL بانک در ادامه روند نزولی خود پس از کسر سود معوقه به 6.4 درصد تا پایان دی ماه رسیده است.

وی ادامه داد: کارهایی که امروز در بانک انجام شده همگی به صورت عملیاتی و طی یک روند روبه رشد انجام شده است. ما امروز شاهد هستیم که ترازنامه اصلاح شده و به صورت عملیاتی زیان بانک کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل خاطر نشان کرد: تا پایان سال گذشته 50هزار میلیارد ریال از ترازنامه بانک اصلاح شده و این عدد کمی نیست. چراکه در طول 10 سال گذشته در بانک مسکن بی‌سابقه بوده است.این مساله با هماهنگی دستگاه‌های مختلفی چون قوه قضائیه، بانک مرکزی، سپاه و برخی نهادهای نظارتی طی چند ماه صورت گرفت و نهایتا وقتی نفس راحتی کشیدیم که مجمع عمومی فوق‌العاده بانک که متشکل از 7 وزیر است، این عملیات ما را تایید کردند.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: امروز بهترین موقعیت برای پیشرفت بانک مسکن فراهم شده چرا که دولت تمام قد پای کار این بانک ایستاده است. امروز امکان ندارد چیزی را از مجموعه دولت بخواهیم و آنها دریغ کنند. باید از این فرصت خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری بهترین بهره را برده و به این نعمت الهی ببالیم.

وی در ادامه به افزایش سود عملیاتی بانک اشاره کرد و گفت: مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده، عملکرد عملیاتی بانک ناشی از مقایسه عمده درآمد عملیاتی یا همان درآمد تسهیلات، با عمده هزینه‌های عملیاتی یا همان هزینه سود پرداختی به سپرده مشتریان، مبلغ 18 هزارمیلیارد ریال افزایش سود عملیاتی بانک در سال 1399 نسبت به سال 1398 را نشان می‌دهد به گونه‌ای که سود عملیاتی بانک در سال 1398 مبلغ 44 هزار میلیارد ریال بوده و این سود در سال 1399 به مبلغ 62 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

شایان در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: خدمات صورت گرفته در بانک بی‌سابقه است و همه آنها طی یک کار عملیاتی انجام گرفته و این اتفاقات باید توسط مجموعه روابط عمومی به نحو احسن منتشر شود. این اقدام نیز با انسجام، همدلی و وحدت نیروهای روابط عمومی اجرایی خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000