تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۱۲/۲۳
واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر، همزمان با روز بزرگداشت شهدا و با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعیین تکلیف شدند و سه استان البرز،‌ خوزستان و لرستان به ارایه گزارش پرداختند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، در آیین تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر که روز یکشنبه، ۲۲ اسفندماه برگزار شد، از برگزاری جلسات هفتگی این وزارتخانه با مجموعه‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن توافق کرده‌اند، خبر داد و گفت: مجموعا ۴۰۰هزار واحد توافقنامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم از توانمندی‌های این وزارتخانه و توانمندی‌های ساختاریافته تعاونی‌ها بهره بگیریم تا به وعده خود جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن امروز بیش از یک و نیم میلیون واحد زمین آماده بارگذاری است، عنوان کرد: این رقم به زودی به دو میلیون و ۴۰۰ واحدی که پیش از این قول داده بودیم، خواهد رسید.

قاسمی افزود:‌ همچنین تعیین تکلیف سقف چهار میلیون مسکنی که قرار است طی چهار سال ساخته شود را در دستور کار قرارداده‌ایم و عملیات اجرایی بخش زیادی از آن نیز آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۸۶۰ هزار مسکن خبر داد و گفت:‌ از این تعداد مسکن ملی نزدیک به ۱۰۰هزار واحد متعلق به نیروهای مسلح است؛ همچنین برآنیم براساس دستور رییس جمهور و با منابعی که برای مسکن مهر پیش‌بینی کرده‌ایم،‌ این مسکن نیز تعیین تکلیف شود.

قاسمی مساله مسکن را یکی از موضوعات جدی و اساسی مردم خواند و گفت:‌ دولت سیزدهم تصمیم دارد مشکل را در کشور حل کند و معتقدم با هماهنگی و همدلی که در حوزه دولت وجود دارد،‌ این امر محقق خواهد شد و این کار را تا پایان دولت و براساس دستور و تاکید رییس جمهور اجرا خواهیم کرد.

وی روند آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن در کشور را قابل قبول برشمرد و عنوان کرد:‌ حتما از وزارتخانه‌های مختلف خصوصا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره خواهیم گرفت و امیدوارم عملیات اجرایی توافق ساخت ۴۰۰ هزار واحدی که توافقنامه آن را امضاء کرده‌ایم نیز شروع شود و گامی در جهت کمک به تکمیل طرح نهضت ملی مسکن باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قطعا از تجربه مسکن مهر در امور استفاده خواهیم کرد، گفت: در معماری و شهرسازی در نهضت ملی مسکن تراکم را به نصف تراکم در مسکن مهر ایجاد رساندیم.

شایان ذکر است،‌ در این جلسه سه استان البرز، خوزستان و لرستان به ارایه گزارش خود مبنی بر تعیین تکلیف مسکن مهر و تعاونی‌های باقی مانده در استان خود پرداختند و در پایان بیش از پنج هزار واحد مسکونی با دستور وزیر راه و شهرسازی و به نام حضرت علی‌اکبر(ع) افتتاح شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000