استقبال کم نظیر ۲۵ شهر جنوب فارس از طرح ملی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۱/۰۱/۱۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اعلام کرد که ۲۵ شهر جنوب فارس کم نظیری از طرح‌های ملی مسکن شاخص شاخصی کم نظیر در سطح کشور ثبت کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در 81 شهر این استان خبر داد و گفت: از مجموعه 81 شهر استان فارس که طرح نهضت ملی مسکن در آن‌ها در حال اجرا است. 56 شهر در مناطق حوزه مسوولیت راه و شهرسازی فارس و 25 شهر در حوزه مسوولیت راه و شهرسازی لارستان قرار دارند.
محمود رضایی گفت: 25 شهر جنوب فارس با استقبال کم نظیر طرح‌های ملی مسکن شاخص کم نظیر در سطح کشور ثبت کردند.
به گفته او، برای 2144 واحد مسکونی در شهر‌های جنوب فارس برای 3 هزار و 57 واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در سایر شهر‌های استان زمین مناسب تامین شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در مجموع برای ساخت 5201 واحد مسکن ملی در فارس و جنوب این استان زمین مناسب تامین شده است، طرح ملی نهضت مسکن در برخی از شهر‌های فارس به زیر سقف رسیده و در برخی شهر‌ها نیز در مرحله فونداسیون و زیر ساخت است.
او می‌گوید: شهر‌های اوز، خنج، گله دار، لار، لامرد، گراش و عماد شهر در جنوب استان فارس پیشتاز در اجرای طرح ملی مسکن هستند و زمین مناسب برای واحد‌های مسکونی در این شهر‌ها تامین شده است، برخی از واحد‌های مسکونی در این شهر‌ها در حال اجرای سقف طبقه دوم است و کار اسکلت بندی و اجرای زیرساخت در سایر شهر‌های یاد شده آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین به برآورد متقاضیان در شهر‌های استان برای تامین اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت طرح‌های اقلید، نورآباد نیریز، آباده، ارسنجان، بوانات، داراب، کازرون، اردکان، حاجی آباد، فراشبند، فیروزآباد، کارزین، امام شهر، خرامه، شیراز و فسا آورده قابل توجه داشته اند.
رضایی گفت: در مجموع 4394 متقاضی در شهر‌های استان فارس آورده خود را واریز کردند که بیش از 4 هزار و 350 متقاضی بیش از 400 میلیون ریال آورده داشتند.
او در ادامه به موضوع تامین مصالح ساختمانی در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت ظرفیت نهاد‌های عمومی استفاده شده و با تولیدکنندگان این مصالح قرارداد‌های همکاری در ساز و کار‌های مشخص تعریف شود.
معاون امور هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین به اهمیت عملکرد بانک‌ها در راستای اجرای طرح مذکور اشاره کرد و گفت: بانک‌ها اخیراً در این زمینه فعال شده‌اند و هنوز در مراحل مقدماتی هستند. قطعاً منابع بانکی و همکاری بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات و ورود بانک‌های دیگر به جز بانک مسکن به اجرای این طرح می‌تواند اساس اجرای طراح را پیش برده و تحقق و پیشرفت آن را باعث شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000