خریداران در شهر جدید پردیس قبل از خرید حتما استعلام بگیرند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۱/۰۱/۲۴
حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال نسبت به انجام معاملات خارج از چارچوب قانونی توسط آژانس‌های املاک بدون مجوز در شهر جدید پردیس هشدار داد و تاکید کرد: دستور رییس‌جمهوری برای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در پردیس پیگیری می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دربازدید میدانی از پردیس و تشکیل جلساتی بعد از بازدید رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و پیگیری دستور رییس دولت برای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری خبر داد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال گفت: به دنبال بازدید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید پردیس در روزهای گذشته بازدیدی از پردیس انجام و شورای اداری تشکیل جلسه داد که مقرر شد تا مسائل مربوط به زمین‌خواری رسیدگی و با متخلفان برخورد قاطعانه شود.

بخش حقوقی وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری پرونده های حقوقی تقویت می‌شود

معصوم تصریح کرد: تصمیم بر آن شده تا بخش حقوقی پردیس تقویت شود و نیروهای توانمند حقوقی و ثبتی به کار گرفته شوند. همچنین در جلسه شورای پردیس مصوب شد تا برای حل و فصل فوری و دقیق پرونده‌های قضایی و حقوقی بخش ویژه‌ای تشکیل شود تا شورای حفظ حقوق بیت‌المال بر عملکرد کارگروه ویژه نظارت داشته باشند و هم مسائل راهبردی را در سطح کلان دنبال کنند.

هشدار نسبت به انجام معاملات خارج از چارچوب قانونی در پردیس

وی توضیح داد: یکی از مسائل عمده پردیس انجام معاملات غیرقانونی است. بررسی‌ها حاکی است که افراد معاملات قول‌نامه‌ای و به یک چندم قیمت انجام می‌دهند که مشکلاتی را برای آنها در پی دارد. بنابراین مردم باید دقت داشته باشند و در معاملاتی که انجام می‌دهند حتما از شهر جدید پردیس استعلام بگیرند زیرا هم خود دچار مشکل می‌شوند و هم شرکت دچار مشکلاتی خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال ادامه داد: در پرونده‌هایی که در دست بررسی است بالای یکهزار هکتار اراضی در دست اقدام قضایی است.

معصوم آسیب‌های پردیس را برشمرد و گفت: فعالیت بنگاه‌های املاکی بدون مجوز در پردیس و انجام معاملات خارج از چارچوب بخشی از مشکلات پردیس هستند. بنابراین مقرر شده تا آژانس‌های املاک بدون مجوز شناسایی بشوند و تحت پیگیرد قضایی قرار بگیرند. زیرا عموما این چنین آژانس‌های املاک هستند که به سوداگری و معاملات غیرقانونی در کشور دامن می‌زنند و مشکلاتی را برای مردم و دولت ایجاد می‌کنند.

به گفته معصوم، همچنین مقرر شد بصورت مستمر جلسات مشترک. تا حصول نتیجه پیگیری شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000