تکالیف قانون «حمایت از خانواده» برای سیستم بانکی

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۴۰۱/۰۱/۲۸
رییس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: مواد ۹ و ۱۰ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» دو تکلیف را برای سیستم بانکی داشته است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی صحابی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه بخش خبری افزود: ماده ۹ درباره تسهیلات مسکن بوده و تسهیلات خرید، ساخت و جعاله به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال، ۲۵ درصد تا سقف دو برابری افزایش پیدا کند یعنی تا فرزند چهارم و بیشتر، تسهیلات عادی بانک‌ها دو برابر پرداخت شود.

او با بیان این که این موضوع را اواخر آذر پارسال به سیستم بانکی ابلاغ کردیم، اضافه کرد: برای تسهیلات مسکن سه سرفصل داریم؛ یکی تسهیلات مسکن بدون سپرده است، یکی اوراق بانک مسکن و دیگری جعاله است که به تفکیک سقف‌های مشخص آن را به ازای هر فرزند و تا دو برابرش را به بانک‌ها ابلاغ کردیم.

صحابی ادامه داد: ماده ۱۰ هم مربوط به تسهیلات قرض الحسنه تولد فرزند است که فرزند اول را ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته و به ترتیب فرزند دوم، سوم، چهارم، پنجم و بالاتر تا سقف پنجاه میلیون تومان، که این را هم در آذر ماه به سیستم بانکی ابلاغ کردیم.

رییس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: با توجه به تورمی که وجود داشته است در قانون بودجه ماده ۱۰ افزایش دو برابری اتفاق افتاده و فرزند اول را ۲۰ میلیون تومان، دوم ۴۰ میلیون تومان، سوم ۶۰ میلیون، چهارم ۸۰ میلیون و پنجم ۱۰۰ میلیون تومان، این را هم در شرف ابلاغ هستیم تا قبل از اردیبهشت و ظرف دو سه روز آینده این را هم به سیستم بانکی ابلاغ می‌کنیم که ان شاء الله انجام شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000