دستور استاندار کردستان در جلسه شورای مسکن استان؛

دستگاه‌های اجرایی استان در تامین مالی و تحقق اهداف نهضت ملی مسکن با بانک مسکن همکاری کنند

جلسه شورای مسکن استان کردستان به منظور بررسی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تشکیل و استاندار کردستان بر همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در تامین مالی و تحقق اهداف نهضت ملی مسکن تاکید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های تابعه برگزار شد،گفت: اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تعامل مستمر همه ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط است که امیدواریم ضمن تشکیل جلسات منظم کارشناسی موانع و مشکلات احتمالی در اسرع وقت شناسایی و اقدامات اصلاحی انجام شود.
وی عنوان کرد: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته باید سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی احداث شود که در صورت پایش اصولی متقاضیان، دسترسی اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار جامعه نیز به مسکن ارزان قیمت و با کیفیت امکان پذیر خواهد شد.
وی پس از استماع گزارش امید راست‌بین مدیر شعب استان کردستان درخصوص اقدامات بانک در تامین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمام توان انسانی و مالی بانک مسکن در راستای تسریع و تامین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بکار گرفته می‌شود و لازم است سایر ارگان‌ها نیز به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.
زارعی کوشا در ادامه بر همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق اهداف نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: افزایش توان و ظرفیت پرداخت تسهیلات در بانک مسکن در تحقق اهداف نهضت ملی مسکن نقش بسیار مهمی دارد لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در تامین مالی این طرح با بانک مسکن همکاری کنند.
استاندار کردستان همچنین بر اتمام طرح مسکن مهر در استان تاکید کرد و افزود: بر اساس قانون بودجه سال 1401 مالکین واحدهای مسکن مهر تا پایان خرداد موظف به فروش اقساطی واحد خود هستند؛ در غیر این صورت نرخ سود تسهیلات افزایش خواهد یافت، لذا ضروری است ضمن اقدام فوری در خصوص اطلاع رسانی به پروژه‌های مشمول، از تمامی ظرفیت دستگاه‌های متولی جهت تعیین تکلیف واحدهای احداثی طرح مسکن مهر ، نهایت بهره برداری لازم انجام شود.
در ادامه این جلسه امید راست بین مدیر شعب استان کردستان ضمن تشریح آخرین وضعیت تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن بر حمایت‌های مدیران ارشد استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تعیین هدف ساخت 86 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن برای استان کردستان، باید تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه ادارات کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در تامین مالی این طرح با بانک مسکن همکاری کنند.
راست بین راست بین اجرای احداث 86 هزار واحد مسکونی در 4 سال در استان کردستان را امری مهم بیان کرد و افزود: با همکاری و همدلی مدیران استان می‌توان ضمن تحقق هدف دولت در طرح نهضت ملی مسکن، آسایش و رفاه شهروندان کردستانی را با خانه‌دار شدن آن‌ها تامین کرد.
مدیر شعب استان در پایان بر آمادگی کامل بانک مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و استاندار کردستان نیز دستور ویژه‌ای برای تمرکز منابع مالی دستگاه‌های مرتبط با بخش مسکن در بانک مسکن صادر کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000