در دیدار مدیر عامل بانک مسکن با نماینده مردم شازند و مهاجران مطرح شد؛

تامین ۲ میلیون واحد زمین برای طرح نهضت ملی مسکن/ مردم منتظر خبرهای خوب در حوزه مسکن باشند

مدیرعامل بانک مسکن از تامین زمین ۲ میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مسکن - هیبنا، دکتر محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن در جریان سفر به استان مرکزی با محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند و مهاجران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به روند رو به رشد طرح نهضت ملی مسکن، از تامین ۲ میلیون واحد زمین در مراحل اولیه این طرح خبر داد.

وی در ادامه در تشریح جزئیات فعالیت های طرح نهضت ملی مسکن، به اهمیت مشارکت مردم در این طرح اشاره کرد و افزود: تفاوت اصلی نهضت ملی مسکن با طرح مسکن مهر در متقاضی محور بودن طرح نهضت ملی است. در این طرح هر فرد از ابتدا می داند که کدام واحد در چه پروژه ای متعلق به اوست.

شایان همچنین خاطر نشان کرد: در برخی پروژه ها مردم تا ۱۲۰ میلیون تومان واریزی برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن داشته اند که این مسئله نیز نشان از مشارکت مردم دارد.

مدیر عامل بانک مسکن به ارائه برخی آمارها در خصوص طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: ۴۵۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی افتتاح حساب کرده اند و ۱۶۰ هزار میلیارد ریال از پول مردم در اختیار بانک است. تا به امروز بیش از نیمی از این منابع مردمی نیز به پروژه ها تخصیص یافته است.

شایان تصریح کرد: ۲ میلیون واحد زمین برای طرح نهضت ملی تامین شده و در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین زمین نداریم. حدود ۷۰۰ هزار واحد در کشور در جریان است و ۵ میلیون و چهارصد هزار نفر برای بهره مندی از خدمات طرح ثبت نام کردند که بیش از ۳ میلیون نفر شرایط ۱۰۰ درصدی برخورداری از مسکن را دارند.

وی بیان کرد: در استان مرکزی نزدیک ۱۶ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن معرفی شده که تاکنون قرارداد ۴ هزار و ۸۰۰ واحد به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

مدیر عامل بانک مسکن در پایان ابراز امیدواری کرد طی ماه های آینده خبرهای خوبی از طرح نهضت ملی مسکن مطرح شده و نشانه های اولیه این طرح برای مردم کشور قابل رویت خواهد بود.

ساخت مسکن نیازمند زمان است

محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش های صورت گرفته توسط بانک مسکن در طرح های ملی ساخت مسکن، عنوان کرد: در سال اول دولت نباید انتظار خانه دار شدن از طریق طرح نهضت ملی مسکن را داشت چراکه این طرح نیازمند زمان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر دولتی که سر کار می آید در سال اول درگیر ساختارها و زمینه سازی امور اولیه است. در خصوص ساخت مسکن نیز این مسئله صدق می کند و دسترسی مردم به مسکن در سال های دوم به بعد امکان پذیر است.

نماینده مردم شازند در مجلس به نرخ بیکاری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: شهرستان شازند رتبه اول بیکاری در استان را دارد و در این شهرستان با وجود ۳ قطب صنعتی مهم، ۱۱ هزار و هفتصد نفر از جمعیت ۱۱۷ هزار نفری بیکار هستند. از این رو مطالبه اولیه مردم مسئله اشتغال است و تمام تلاش ما برای رفع این معضل و بومی گزینشی کردن صنایع مهم در شهرستان شازند است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000