انعقاد قرارداد ۴هزار واحد مسکونی با انبوه سازان در بیرجند

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی در جلسه شورای مسکن استان از انعقاد قرارداد ۴هزار واحد مسکونی با انبوه سازان در سایت زعفرانیه بیرجند خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا؛ علیرضا عباس زاده معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی در پنجمین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی که با حضور مدیران دستگاه های متعامل بخش مسکن و ساختمان برگزار شد، گفت: رونق صنعت ساختمان موجب ایجاد اشتغال می شود؛ چراکه ۱۳۰ رشته شغلی به صورت مستقیم وغیرمستقیم با این صنعت مرتبط هستند.

وی ادامه داد: آنچه که در سطح کلان کشور مصوب شده است، ملاک عمل ما نیز خواهد بود و بحث نهضت ملی مسکن در استان اولویت اصلی دولت است و باید توسط سازمان‌های متعامل در اولویت اصلی قرار گیرد و نظارت بر این پروژه ها نیز به درستی انجام شود.

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه قرارداد احداث 4 هزار واحد مسکونی در سایت زعفرانیه شهر بیرجند با انبوه سازان منعقد شده افزود: تأمین زیرساخت‌های مجموعه شامل آب و برق نیز با قید فوریت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که بعد از شناسایی متقاضیان حقیقی، به حائزین شرایط ، زمین تخصیص داده می‌شود خاطرنشان کرد: به جز بیرجند و قاین در بقیه شهرهای استان به واجدین شرایط ، زمین واگذار می‌شود تا بتوانند مسکن خود را به صورت ویلایی و بر اساس قواعد ساخت مسکن ملی با برنامه‌ریزی شخصی به صورت مجزا بسازند تا سکونت راحت‌تری را تجربه کنند.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: درمجموع حدود 74 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت (3 فرزند حدود 1600 نفر) ثبت نام کردند که تاکنون از این تعداد حدود 16 هزار نفر واجد شرایط و حدود 30 هزار نفر رد درخواست شده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد 7 هزار و 804 نفر افتتاح حساب انجام داده و 3 هزار و 728 واحد اقدام‌ به اخذ پروانه ساختمانی و 2 هزار و 558 واحد عملیات اجرای فونداسیون را آغاز کرده‌اند.

غلامرضا زنده طلب مدیر شعب بانک مسکن استان نیز در این نشست گفت : بانک مسکن به عنوان متولی و تامین کننده مالی بخش مسکن تلاش دارد با ارائه خدمات مطلوب و روان در حوزه مسکن با بهره گیری از طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد تعامل با سازمانهای متعاملی همچون راه و شهرسازی و بنیاد مسکن خدمات مطلوبی به همشهریان ارائه کند.

وی افزود : با طراحی و پیش بینی باشگاه مخاطبین مسکن و ساختمان در صدد هستیم با مدیریت تسهیلات اعطایی در بخش نهضت ملی مسکن به بهبود و توسعه فضای کسب و کار فعالان صنعت ساختمان استان کمک کنیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000