باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان و تاثیرات اقتصادی آن

مدیرشعب بانک مسکن کردستان، گفت: باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان می‌تواند با ایجاد چرخه مالی میان مصرف‌کننده و تولید‌کننده؛ ضمن کاهش قیمت مسکن بر رونق اقتصادی و توان افزایی مالی فعالان بخش مسکن کمک کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن هیبنا؛ امید راست‌بین مدیرشعب بانک مسکن کردستان در نشست هیات تجاری اقلیم کردستان عراق که با حضور اعضای اتاق بازرگانی سنندج و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت: ایران اسلامی در بخش صنعت مسکن و ساختمان دارای ظرفیت‌ و توانمندی‌های فراوانی است که می‌تواند در ایجاد بستر توسعه بخش مسکن در اقلیم کردستان عراق موثر باشد.

راست‌بین بر حمایت‌های مالی و بانکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات و خدمات بخش مسکن به کشور عراق تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش بانک در تامین مالی مسکن کشور گفت: بانک مسکن از ارکان تامین مالی پروژه‌های ملی بخش مسکن است که در این راستا بیش از 90 درصد تسهیلات در بخش مسکن در استان و در مجموع بیش از 20 درصد تسهیلات شبکه بانکی استان توسط بانک مسکن در راستای توسعه بخش مسکن و حمایت از فعالان اقتصادی این بخش پرداخت شده است.

راست بین درخصوص ایجاد باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان اظهار کرد: بانک مسکن با همکاری اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری با توجه به مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اقدام به راه اندازی باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان در راستای انسجام فعالان بخش مسکن و کمک به توسعه اقتصادی کردستان کرده است که از مهمترین دستاوردهای این باشگاه می توان به راه اندازی دو نمایشگاه داخلی و خارجی در سنندج و سلیمانیه عراق و بازارگاه الکترونیکی اشاره کرد .

در ادامه این نشست، یاسین رحیم فرج نایب رییس اتاق بازرگانی سلیمانیه با اشاره به اینکه کردستان ایران در زمینه‌های مختلف استانی توانمند و غنی است، اظهار داشت: سابقه فعالیت تجاری و بازرگانی ما با این استان به بیش از ۵۰ سال گذشته بر می گردد و تاکنون هم این ارتباط به طور مطلوب برقرار بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال پیش هم نخستین نمایشگاه سلیمانیه به همت اتاق سنندج برپا شد، افزود: در راستای تعامل و ارتباط بیشتر، اتاق مشترکی با کردستان ایران ایجاد کردیم و با نهادهای مختلف اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن در این استان می کنیم و در این راستا از ظرفیت‌های باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان در توسعه بخش مسکن اقلیم کردستان استفاده خواهیم کرد.

سید کمال حسینی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: توان تولید استان کردستان در چند سال اخیر، تقویت شده و در زمینه محصولات کشاورزی با استفاده از شیوه های نوین در بخش های مختلف توسعه پیدا کرده‌ایم؛ به گونه ای که استان در تولید بسیاری از محصولات رتبه های برتر را در کشور دارد.

وی به ظرفیت‌ها و توان فنی و مهندسی کردستان اشاره کرد و گفت: در استان ۱۸ نوع ماده معدنی در استخراج می شود که بیشترین آن مربوط به سنگ آهن و طلا است و بر همین اساس در راستای استفاده از این ظرفیت، راه اندازی زنجیره فولاد آغاز شده است.

حسینی افزود: در زمینه فنی و مهندسی توانمندی زیادی در ساخت و ساز ساختمان، پل و تونل و غیره در این منطقه وجود دارد که برای هم افزایی بیشتر این توان تخصصی و نیز انسجام فعالان این بخش، باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان در کردستان راه اندازی شده است.

فاروق کیخسروی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هم در این نشست اظهار داشت: همه شرکت های حوزه ساختمان و مصالح ساختمانی در باشگاه مخاطبان عضو شده‌اند و متقاضیان و پیمانکاران بدون واسطه می توانند از طریق نرم‌افزار این باشگاه از خدمات این بخش بهره مند شوند.

در ادامه این نشست، شهرام گروهی رییس سازمان نظام مهندسی کردستان، بختیار خلیقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، شیخ عطا محمد رییس پیمانکاران اقلیم کردستان عراق و فعالان بخش مسکن هر دو کشور دیدگاه‌های خود را در خصوص توسعه بخش مسکن و توسعه اقتصادی کسب و کارهای این بخش بیان کردند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000