رفع موانع از پیش پای فعالان اقتصادی اولویت کاری دولت است

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۴۰۱/۰۵/۲۲
سید احسان خاندوزی بابیان اینکه تلاش ما معطوف به برداشتن موانع از پیش پای فعالان اقتصادی است گفت: چنین کاری زمان بر و دشوار است و ما با قاطعیت این اولویت مهم دولت را پیگیری می کنیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از شادا، دکتر خاندوزی در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان اظهار داشت: برخی قوانین دست و پاگیر همانند چرخ دنده‌های رسوب گرفته یک ماشین سرعت عمل را پایین آورده است که باید اصلاح شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارای تأکید کرد؛ تحول اقتصادی اتفاق رخ نمی دهد مگر اینکه بتوانیم انقلاب در حوزه بروکراسی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: باید در زمینه توسعه ادارات و زیر مجموعه‌های آن به سمت دولت هوشمند برویم تا بتوانیم با بهره وری بالاتر، خدمات و سرویس دهی مناسب تر را ارایه کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مجموعه ها در مسیر اهدافشان بایستی بهره ورتر، کارآمدتر،سالم تر و قانونمندتر پیش روند.

خاندوزی عنوان کرد: ما درصدد روان کردن مسیر برای رفع مشکلات مردم هستیم و مسؤولان اجرایی کشور باید این عقب افتادگی را جبران کنند.

وی افزود: استان کرمان وضعیت خوبی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی دارد که هنوز نیز می‌توان این ظرفیت را بالا برد و بهتر از این عمل کرد و سرعت کارها را بالاتر برد.

خاندوزی با اشاره به نرخ ارز بازار آزاد و نیمایی گفت: این یکی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید این فاصله کاهش پیدا کند و فعالان اقتصادی از مسیرهای قانونی ارز خود را تامین کنند.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: امروزه ذخایر و سفره‌های زیرزمینی را تهی کردیم و دیگر نباید فشار به منابع راهبردی کشور تکرار شود.

وی در خصوص تامین برخی خسارات سیل اخیر از جمله یکصد واحد مسکونی قول مساعد داد.

کمک به۱۰۰خانوار آسیب دیده از سیل از محل اموال تملیکی، توانمند سازی محله ای و برگشت مالیات و عوارض آن به استانها از محورهای دیگر سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000