وزیر راه و شهرسازی:

همه دستگاه های متولی برای سرعت‌بخشی به طرح نهضت ملی کرمان تلاش کنند

وزیر راه و شهرسازی همکاری همه دستگاه‌های متولی برای سرعت بخشیدن به طرح نهضت ملی در استان کرمان را خواستار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا؛ جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی کرمان با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ساختمان مدیریت شعب بانک مسکن کرمان برگزار شد.

در این نشست، رستم قاسمی گفت: استان کرمان علی رغم اینکه کارهای خوبی در آن انجام شده؛ متاسفانه از استان های ضعیف در طرح نهضت ملی است و مسوولین استانی باید به اداره کل مسکن و شهرسازی کمک کنند تا کار سرعت بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: استانداران به عنوان رییس شورای عالی مسکن در استان؛ باید طبق دستور رییس جمهوری در اخرین جلسه شورای عالی مسکن تا پایان شهریور مساله زمین استان ها راحل کنند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص گام‌های طرح نهضت ملی گفت: تامین زمین، اعطای تسهیلات خودمالکی و حمایت از دیگر سازندگان این طرح، گام های اصلی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

قاسمی بیان کرد: در سفر رییس جمهوری محترم، اعتبار ویژه ای برای استان در حوزه راه و حمل و نقل اختصاص داده شده که به راه های روستایی و بزرگراه های استان تخصیص داده خواهد شد که امیدواریم تحولی در این زمینه به وجود آید.

همچنین، عقیل زینلی مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان در این نشست با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون 5هزار و 356 واحد طرح نهضت ملی مسکن از سوی دستگاه‌های متولی استان معرفی شده، گفت: از این تعداد، قراداد سه هزارو 356 واحد منعقد شده که با مرتفع شدن مشکلات پروژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در میز خدمت سفر رییس جمهوری به کرمان، 792 واحد دیگر نیز در مسیر پرداخت قرار گرفت.

زینلی افزود : امیدواریم با دستور مجدد وزیر، تمرکز منابع سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی جهت افزایش قدرت تسهیلات دهی در بانک تسریع شود.

عقیل زینلی تاکید کرد: یکی از مشکلات طرح نهضت ملی، صدور پروانه ساختمانی و اسناد تفکیکی است که با جلسات هماهنگی که با مسوولان ارشد استان ، بنیاد مسکن ، راه وشهرسازی و شهرداری داریم، امیدواریم این طرح با جانمایی خوب پروژه‌ها و به کارگیری تجارب گذشته، به هدف رسیده و مشکل واحد های باقی مانده طرح مسکن مهر نیز برای بازگشت منابع به چرخه ساخت و ساز از طریق صندوق ملی مسکن حل شود.

وی خاطر نشان کرد : با دستور دکتر شایان مدیر عامل بانک و تاکید ایشان بر تسهیل و حل سریع موانع پیش روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن، از مرحله تشکیل پرونده تا پرداخت تسهیلات با توجه به تجربه‌ای که کارکنان بانک در استان طی سال‌های اخیر کسب کرده‌اند؛ با سرعت و دقت لازم انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000