تحقق بخش اعظمی از رشد اقتصادی بخش مسکن در زنجان

مدیرشعب بانک زنجان در نشست با خبرنگاران استان گفت: در مجموع با اعتبارات بانک مسکن و آورده‌های مردمی، تقریباً ۸۵ درصد رشد اقتصادی بخش مسکن در استان زنجان محقق شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مهدی جمالوندی مدیر شعب بانک مسکن در دیداری که به منظور تجلیل از اصحاب رسانه برگزار شد، استان زنجان را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همچنان موفق و پرتلاش خواند.

وی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس و عزم دولت برای ساخت واحدهای نهضت ملی افزود : بر اساس بررسی های انجام شده در خصوص رشد و گرانی قیمت مسکن، استان زنجان در ردیف استانهای اول کشور قرار دارد و بر همین اساس بخش مسکن و ساختمان در این استان از نظر قیمت، رشد نامتعادلی داشته است.

مهدی جمالوندی با بیان اینکه تلاش ما در بانک مسکن این است تا شرایط را برای مردم آسان‌تر کرده و مشکلات حوزه مسکن در زنجان را کاهش دهیم، گفت: تاکنون تامین مالی برای ساخت 10 هزار و 539 واحد مسکونی طرح نهضت ملی در استان، از سوی بانک مسکن صورت گرفته است.

وی به هدف گذاری رشد اقتصادی 8.7 درصدی استان زنجان در سال اجاری اشاره کرد و گفت : برای تحقق سهم بخش مسکن، هشت هزار میلیارد تومان نیاز است که تاکنون حدود 3 هزار و 700 میلیارد تومان را بانک مسکن استان تامین مالی کرده و نزدیک 2 هزار میلیارد تومان نیز از آورده های خود مردم تامین شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان افزود: آورده مردم برای واحدهای نهضت ملی در استان به حدود 3 هزار و 500 میلیارد نیز خواهد رسید، یعنی در مجموع با اعتبارات بانک مسکن و آورده‌های مردمی، تقریباً 85 درصد رشد اقتصادی بخش مسکن در استان زنجان محقق شده است.

جمالوندی با بیان اینکه بر اساس قانون، بانک مسکن موظف به تامین مالی طرح تا 20 درصد هزینه اجرای پروژه‌های فوق است، اظهار داشت : برای تامین مابقی اعتبار مورد نیاز، لازم است سایر بانک‌ها نیز پای کار آیند که در این راستا با توجه به تخصص بانک مسکن، این بانک آمادگی خود را جهت استفاده از منابع سایر بانکها اعلام می‌دارد.

وی وجود کارکنان پرتوان و ساعی بانک مسکن را به عنوان خدمتگزاران مردم، عامل موفقیت در تحقق هر چه بیشتر و بهتر اهداف طرح نهضت ملی در استان زنجان دانست.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000