شایان در نشست خبری حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی:

۷۰ درصد منابع تسهیلات حوزه مسکن به بخش صنایع باز می‌گردد

مدیرعامل بانک مسکن که به عنوان مهمان ویژه در نشست خبری معاونان وزارت راه و شهرسازی حضور داشت به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن _هیبنا، نشست خبری حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی با حضور محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان و دیگر معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن برگزار شد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن به عنوان مهمان ویژه در این نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، حضور داشت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

در ابتدای این مراسم محمودزاده گزارشی درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن و بویژه مراحل اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی یک سال گذشته ارایه کرد.

در این نشست محمود شایان با بیان اینکه با ابلاغ قانون اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به حوزه مسکن مسوولیت جدیدی برعهده نظام اقتصادی کشور قرار داده نشده است، گفت: بخش مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور زنجیره تامین را به خوبی پوشش می‌دهد و با اختصاص سهم ۲۰ درصدی تسهیلات به این حوزه، ۷۰ درصد منابع در زمینه مصالح ساختمانی صرف و متعاقب آن به بخش صنایع باز می‌گردد.

شایان با اشاره به عملکرد بانک مسکن در حوزه طرح نهضت ملی مسکن افزود: حدود ۶۳۵ هزار فقره پرونده تسهیلاتی در بانک مسکن توسط شعب بررسی و پرداخت شده که از نظر تعداد پرونده بسیار قابل توجه است.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با اشاره به نتایج عملکرد این بانک که اخیرا در مجمع عمومی سالانه آن بررسی شد، اظهار داشت: بانک مسکن تنها بانک دولتی است که سودآور شده است و NPL آن به ۲.۲ درصد کاهش یافته که پایین تر از نرخ استاندارد است.

وی افزود: نرخ کفایت سرمایه بانک مسکن بالای ۸ درصد است که به خوبی عملکرد این بانک تخصصی در حوزه مسکن را نشان می‌دهد.

طی این نشست خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه‌های اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، بازآفرینی شهری، زمین و مسکن به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000