عضوهیات مدیره بانک تشریح کرد:

اقدامات بانک مسکن در راستای اجرای دولت الکترونیک

عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به رویکرد این بانک در توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در راستای اجرای دولت الکترونیک، بر همکاری و همراهی با دولت در این خصوص تاکید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، علی عسکری درخصوص اقدامات انجام گرفته در بانک مسکن در راستای اجرای دولت الکترونیکی گفت:پیاده سازی شناسه شمس در مکاتبات اداری براساس موارد اعلامی از سوی نهاد محترم ریاست جمهوری، تعریف و افتتاح حساب غیرحضوری مشتری بابت سپرده‌های قرض الحسنه، کوتاه مدت عادی، آتیه طلایی 3 و مسکن جوانان، توسعه سامانه تسهیلات غیرحضوری مبنی بر راه اندازی سرویس معرفی نامه بافت فرسوده از شرکت بازآفرینی و راه اندازی سامانه سفته الکترونیکی براساس دستورالعمل وزارت امور اقتصادی و دارایی از مهم ترین اقدامات بانک مسکن در راستای توسعه دولت الکترونیکی است.

وی با اشاره به روند رو به جلوی پیاده‌سازی سامانه جامع بانکداری متمرکز (Core Banking) در بانک مسکن گفت: در بخش سپرده‌های این سامانه که در راستای اجرای دولت الکترونیک است می‌توان به اجرا و پیاده‌سازی سرویس‌های بانک مرکزی از قبیل پیاده سازی نسخه 1.4 سامانه سیاح، پیاده سازی سیاق (تبادل احکام قضایی) نسخه 1.9 شامل استعلام، مسدودی و رفع مسدودی بانک مرکزی اشاره کرد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن ادامه داد: راه اندازی وب سرویس‌های پیچک نسخه 1/1 شامل سرویس‌های ثبت، تایید، استعلام، انتقال و لغو پیچک، همچنین راه اندازی سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل)، پیاده سازی فاز اول دستورالعمل کنترل حسابهای مازاد، کسر سیستمی کارمزد فاز اول، ساتنا و پایا از محل چک، عدم ارائه خدمات به محجورین، هشدار واریز وجوه به حساب های مسدود و طرح نیکی ماندگار از دیگر موارد توسعه فاز سپرده ها در سامانه بانکداری متمرکز بانک مسکن است.

عسکری تصریح کرد: یکی از اولویت بانک در سال جاری برخورداری بانک مسکن از شبکه اختصاصی ارایه خدمات بانکی در دفاتر پیشخوان دولت و ict روستایی است که می‌تواند نقش موثری در اجرا و توسعه دولت الکترونیکی داشته باشد.

وی در این خصوص گفت: به‌منظور همکاری و تعامل با شرکت‌های توزیع‌کننده سرویس‌های بانکی و غیربانکی، گسترش شبکه خدمات‌رسانی به هموطنان (مخصوصاً در نقاط روستایی و کمتر برخوردار که بانک مسکن فاقد شعبه است)، تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانک مسکن، جذب مشتریان جدید، ارایه خدمات جدید ارزش‌آفرین و درآمدزا و بهبود اطلاع‌رسانی بررسی‌های لازم صورت پذیرفته و ایجاد زیرساخت و شبکه اختصاصی ارایه خدمات بانک مسکن در دفاتر پیشخوان دولت و ict روستایی جهت ارایه تمامی خدمات و محصولات مورد نظر بانک در شبکه مذکور (در حدود بیش از 7000 دفتر فعال خدمات الکترونیک شهری، دفتر خدمات الکترونیک روستایی و دفتر الکترونیک قضائی و دفاتر کاریابی‌های کشور)، در دست اقدام است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن در پایان تأکید کرد: در بانک مسکن تمامی اقدامات و فعالیت های حوزه امنیت، شبکه و مجازی سازی به منظور حفظ و پایش منابع سخت افزاری و زیرساخت های ارتباطی موجود و توسعه منابع و بسترهای ارتباطی امن و پایدار جهت تکمیل و ارتقای سیستم های نوین بانکداری در سطح مراکز داده، ساختمان‌های ستادی، مدیریت شعب استان‌ها و شعب بانک با دقت و حساسیت بالایی انجام می پذیرد تا ضمن افزایش رضایت مشتریان از خدمات و محصولات بانک، به بهترین شکل ممکن از منافع آنان در بانک نیز محافظت شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000