رییس هیات مدیره عنوان کرد

بانک مسکن؛ پویاتر، سازنده تر و موثرتر

رییس هیات مدیره بانک مسکن همزمان با هفته دولت، مهم‌ترین اقدامات بانک در یک سال گذشته را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، عیسی کاظم نژاد ضمن گرامی داشت هفته دولت و تجلیل از مقام شهیدان رجایی و باهنر مهم‌ترین اقدامات بانک مسکن در یک سال گذشته را تشریح کرد.

وی با اشاره به دغدغه مدیران بانک مسکن نسبت به موضوع مسکن گفت: مدیران این بانک به‌عنوان بزرگ‌ترین موسسه مالی حامی صنعت استراتژیک ساختمان ، همواره سعی کرده‌اند باسیاست گذاری هوشمند ، دقیق و هدفمند از فعالان این حوزه در هر دو بخش عرضه و تقاضا حمایت کنند.

وی به انعقاد قرارداد تسهیلات مشارکت مدنی از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۴۵۲ هزار میلیارد ریال اشاره و تصریح کرد: در کنار حمایت از طرح‌های کلان دولت در زمینه تولید مسکن، طی سال 1400 در بخش ساخت مسکن بیش از 263 هزار میلیارد ریال، خرید مسکن بیش از 151 هزار میلیاردریال و جعاله تعمیر واحد مسکونی بیش از 67 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

کاظم نژاد درخصوص حمایت بانک مسکن از طرح کلان دولت در حوزه بازآفرینی شهری گفت: در این بخش نیز بانک مسکن طی سال 1400 تسهیلات به ارزش بیش از 14هزار میلیارد ریال در راستای احیاء وبازسازی بافت فرسوده شهری پرداخت کرده، همچنین تأمین مالی لازم از سوی این بانک به‌منظور ساخت هزار واحد مسکونی در محله محروم مرادآباد چابهار صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد : یکی دیگر از رویکردهای بانک در حمایت از ساخت و تولید مسکن در سطح کلان، انعقادقرارداد با سازمان‌ها و نهادها برای تهیه مسکن کارکنان آن مجموعه‌ها در قالب امضای تفاهم‌نامه بوده که در این خصوص می‌توان به انعقاد تفاهم نامه 3 هزار واحد مسکونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،تفاهم نامه احداث و تکمیل 57هزار واحد مسکونی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تفاهم نامه 2 هزار فقره تسهیلات مسکن به صنعتگران و هنرمندان اشاره کرد.

کاظم نژاد در ادامه با اشاره به اعطای تسهیلات حوادث غیرمترقبه به ارزش بیش از 3هزار میلیارد ریال گفت: در کنار اعطای این تسهیلات باهدف حمایت از ساخت واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه ازجمله سیل ، زلزله و ... ، بانک مسکن در راستای مسوولیت اجتماعی خود نسبت به تهیه و توزیع اقلام موردنیاز این خانواده‌ها ازجمله پتو اقدام که می‌توان به مواردی ازجمله تهیه اقلام ضروری و توزیع میان هم‌وطنان آسیب‌دیده در سیل سیستان و بلوچستان و خرید مایحتاج ضروری برای زلزله‌زدگان آذربایجان غربی اشاره کرد.

وی با اشاره به رویکرد بانک مسکن نسبت به حمایت از طرح دولت سیزدهم در خصوص جوانان به‌ویژه موضوع مرتبط با تشکیل خانواده گفت: بانک مسکن در راستای حمایت از تشکیل کانون خانواده ضمن تسهیل روند اعطای تسهیلات در قالب ازدواج طی سال 1400 نسبت به اعطای تسهیلات ازدواج به ارزش بیش از 31 هزار میلیارد ریال اقدام کرده که تسهیلات اعطایی 192 درصد سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی بوده است.

کاظم نژاد در خصوص دیگر نقش‌آفرینی‌های بانک مسکن در عرصه میدانی گفت: بانک مسکن با رویکردحمایت از طرح‌های عمرانی کلان دولت در راستای افزایش رفاه عمومی جامعه از پروژه‌های راه‌سازی حمایت و نسبت به تأمین اعتبار آن‌ها اقدام می‌نماید که در این خصوص می‌توان به پرداخت تسهیلات و تامین مالی تکمیل محور فسا - جهرم – قیروکارزین و تکمیل تونل البرز و بخشی از آزادراه تهران – شمال اشاره کرد.

وی با اشاره به افزایش وصول نقدی مطالبات از بدهکاران بانکی طی سال گذشته، در خصوص طرح‌های بانک مسکن در حوزه وصول مطالبات گفت: بانک مسکن برای دستیابی به اهداف کلان تعیین‌شده برای سال1401،بسته سیاستی پیگیری وصول مطالبات سال جاری را مبتنی بر ایجاد انگیزه برای مشتریان تدوین کرده است که یکی از طرح‌های این بسته سیاستی طرح غدیر است که در حال اجرا بوده و تا پایان نیمه نخست سال اعتبار دارد.

کاظم نژاد با اشاره به توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بانک مسکن در یک سال گذشته گفت: در این بازه زمانی با توجه به تلاش و کوشش حوزه فناوری بانک ضمن همراهی با دولت در اجرای طرح دولت الکترونیک، در راستای توسعه بانکداری الکترونیک نیز اقدامات شاخصی صورت گرفته که ازجمله می‌توان به اجرای طرح احراز هویت و امضای دیجیتال ، افتتاح حساب سپرده به‌صورت غیرحضوری وبهره‌مندی از کارت ملی هوشمند در درگاه‌های بانک مسکن اشاره کرد.

وی در پایان گفت: مجموعه بانک مسکن یار و همراه دولت و مردم در زمینه‌های گوناگون ازجمله کمک به تهیه سرپناه برای آحاد جامعه بوده و در این خصوص سعی می‌نماید تا با طرح‌ها و ایده‌های گوناگون رونددسترسی مردم به تسهیلات این بانک تسهیل شده که ازجمله این طرح‌ها می‌توان به طرح کاهش هزینه تامین مالی متقاضیان تسهیلات خرید مسکن در قالب طرح 83، افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در راستای حمایت از عرضه مسکن و اجرایی نمودن طرح تسهیل در اخذ تضامین تسهیلات خرد اشاره کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000