مدیرشعب بانک مسکن در نشست با اصحاب رسانه تاکید کرد:

حمایت بانکها از طرح نهضت ملی؛ زمینه ساز خانه‌دار شدن شهروندان کردستانی

مدیرشعب کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با ترغیب بانکهای استان به مشارکت در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن، بر بکارگیری تمام ظرفیتها برای تحقق اهداف این طرح و خانه دار شدن شهروندان کردستانی تاکید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا: امید راست بین در این نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی، با تشریح اقدامات بانک مسکن در طرح نهضت ملی گفت: در حال حاضر با معرفی اداره کل راه و شهرسازی، بیش از ۹ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در استان کردستان در بانک مسکن افتتاح حساب کرده اند و از این تعداد پنج هزار واحد مسکونی آماده عقد قرارداد است و قرارداد پرداخت تسهیلات با یک هزار نفر نیز به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن 20 ساله است و سه سال تنفس دوران مشارکت دارد،گفت: کسانی که دارای زمین سند دار هستند می‌توانند در طرح نهضت ملی با عنوان خود مالک ثبت نام کنند و بدون استفاده از بند ج از تسهیلات این طرح به ازای هر واحد در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، در شهرستان‌های تابعه ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها نیز ۲۵۰ میلیون تومان استفاده کنند.

راست بین به میزان آورده متقاضیان طرح نهضت ملی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون در مجموع، 6 هزار میلیارد ریال توسط واجدین شرایط و افرادی که افتتاح حساب کرده اند واریز شده که از این میزان بیش از ۲ هزار و 800 میلیارد ریال به حساب سازندگان واریز شده است.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان اظهار داشت: در 5 ماهه اول سال جاری در بخش تسهیلات غیر تکلیفی شامل ساخت، خرید و تعمیر مسکن و سایر تسیهلات، 3 هزار و 40 فقره تسهیلات با اعتباری بیش از 6 هزار و 100 میلیارد ریال پرداختی شده که بیش از 90 درصد این تسهیلات در بخش مسکن بوده است.

راست‌بین بر سهم ۳۵ درصدی بانک مسکن از پرداخت تسهیلات حمایتی که به شبکه بانکی استان تکلیف شده تاکید کرد و گفت: در بخش تسهیلات حمایتی هم چون پرداخت قرص الحسنه ازدواج، خود اشتغالی نهادهای حمایتی و جوان گرایی و فرزندآوری، حوادث غیرمترقبه، بافت فرسوده و روستایی و فروش اسقاطی مسکن مهر در سال گذشته در کردستان یک هزار و 700 فقره تسهیلات که بیش از 4 هزار و پانصد میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی به نقش محوری بانکها در حمایت از طرح نهضت ملی اشاره کرد و افزود: بانکها با حمایت از طرح نهضت ملی مسکن می توانند ضمن افزایش میزان توانگری مالی خصوصا از محل وصول اقساط دریافتی تسهیلات، نقش بنیادی در خانه دار ساختن شهروندان کردستانی داشته باشند و لازم است با توجه به تکلیف دولت محترم، سایر بانکها نیز نسبت به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

مدیرشعب کردستان گفت: هدف دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، ساخت 87 هزار واحد مسکونی در مدت 4 سال در استان کردستان است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000