سرپرست مدیریت شعب خوزستان اعلام کرد؛

انعقاد قرارداد حدود ۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان

سرپرست مدیریت شعب استان خوزستان از انعقاد قرارداد برای ساخت حدود ۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، یاور عسکری در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های مختلف استان با اشاره به اینکه بانک مسکن یک بانک دولتی و توسعه ای، تخصصی در حوزه مسکن است اظهار داشت: در استان خوزستان ۶۴ شعبه فعال بانک مسکن وجود دارد که خوشبختانه در استان بیشترین میزان تسهیلات شبکه بانکی را به نسبت منابع موجود، پرداخت کرده‌ایم.

وی افزود: بر مبنای یکی از نسبت‌های مالی که مصارف را نسبت به منابع بررسی می‌کنند، استاندارد پرداخت تسهیلات باید ۸۰ درصد منابع باشد؛ اما این نسبت در بانک مسکن استان ۱۶۴ درصد است که این نشان دهنده تعهد و عملکرد بالای مدیریت استان در اعطای تسهیلات خصوصا در تامین مسکن اقشار ضعیف مردم استان است.

وی با اشاره به اینکه در بانک مسکن خوزستان برای 107 هزار و 629 واحد مسکونی مسکن مهر قرارداد منعقد شده است، ادامه داد: در حال حاضر نیز به عنوان مجری دولت نسبت به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی اقدام می‌کنیم؛ چرا که یکی از اولویت‌های اصلی و شعار مهم دولت، همین نهضت ملی مسکن است.

عسکری با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه کارکنان بانک مسکن خوزستان برای ارایه کارنامه درخشان در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن و اشتغالزایی به کار گرفته شده است، اضافه کرد: تسهیلات مسکن که منجر به تولید واحد مسکونی می‌شود، حدود ۱۲۰ بخش بزرگ اقتصادی متصل به بخش مسکن را رونق می بخشد و به همین دلیل از بخش مسکن به عنوان موتور محرکه اقتصاد یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نهضت ملی مسکن تاکنون در قالب این طرح، ۱۲ هزار و ۹۵۳ واحد مسکونی به بانک مسکن معرفی شده‌اند که از این مجموعه، عقد قرارداد برای حدود ۶ هزار واحد (برای بیش از ۶۰ درصد معرفی‌شدگان) صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت شعب استان خوزستان با اعلام این خبر که مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن برای شهر اهواز ۴۰۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان نیز ۳۰۰ میلیون تومان است، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان طی چهار سال باید تأمین تسهیلات برای حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن صورت پذیرد.

وی ضمن دعوت مردم به استفاده از فرصت مذکور برای خانه دار شدن از مسوولان استان خواست تا با ایجاد شرایط لازم از جمله تامین زمین مناسب، امکان استفاده حداکثری مردم را از این فرصت فراهم کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000