خاندوزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران:

بانک مسکن تقریبا ۱۰۰ درصد تکالیف خود در طرح نهضت ملی مسکن را عملیاتی کرده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با جمع قراردادهای منعقد شده و در حال انعقاد بانک مسکن ذیل طرح نهضت ملی مسکن، می‌توان گفت این بانک در سال اول قریب به 100 درصد از تکالیف خود را عملیاتی کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری با خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده توسط بانک‌های کشور برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن گفت: بخشی از بانک‌های کشور به تعهدات خود عمل نکردند که امیدواریم با اهرم‌های نظارتی بانک مرکزی این اتفاق هم رخ دهد.

وی افزود: بخشی از بانک‌ها بویژه بانک‌‌هایی که در بخش مسکن موثر هستند عملکرد بسیار قابل دفاعی داشته‌اند. در همین راستا 425 هزار واحد به بانک‌ها در حوزه مسکن معرفی شده که از این تعداد توسط بانک مسکن که مهمترین اهرم شبکه بانکی در تامین مالی مسکن است 185 هزار واحد به مرحله عقد قرار داد رسیده و 15 هزار واحد نیز در شرف عقد قرارداد است که در روزهای آینده انعقاد قراردادهای آنان نیز صورت می‌گیرد. جمع این موارد حدود 200 هزار واحد مسکونی می‌شود که نشان می‌دهد این تعداد واحد در بانک مسکن به مرحله عقد قرار داد رسیده است.

خاندوزی ادامه داد: تقریبا 62 هزار میلیارد تومان مبلغ قراردادهایی است که از سمت بانک مسکن در این زمینه منعقد شده و می‌توان گفت که بانک مسکن قریب به 100 درصد تکالیف خود را در سال اول عملیاتی کرده و ما کمتر پرونده تسهیلات مسکنی داریم (درحد انگشت شمار) که مدارکش تکمیل شده و آورده متقاضی انجام شده باشد اما بانک مسکن تامین مالی آن را انجام نداده باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: سایر بانک‌ها در این زمینه عقب افتادگی دارند که امیدواریم که همانطور که بانک مسکن تلاش می‌کند که به 100 درصد هدف و تعهدات خود عمل کند سایر بانک‌ها نیز در مورد تامین مالی این بخش که مهمترین جزو زندگی بسیاری از افراد است و بیش از یک سوم هزینه خانوارها را در بر می‌گیرد، به تعهدات عمل کنند و شاهد خبرهای خوبی در پایان سال جاری باشیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000