سرپرست بانک مسکن خبر داد:

مناسب‌سازی شعب بانک مسکن برای دسترسی آسان معلولان به خدمات بانکی/ پرداخت بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان سازمان بهزیستی

دکتر عسکری از پرداخت بیش از 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان سازمان بهزیستی از سوی بانک مسکن طی 8 ماهه سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن هیبنا، دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن با اشاره به اقدامات این بانک در راستای تسهیل امور خدمات بانکی برای معلولان گرامی گفت: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی مهمی که بانک‌ها بر عهده دارند، یاری رساندن به معلولان عزیز و تسهیل امور خدماتی برای آنان و ایجاد فرصت برابر با دیگر افراد است. معلولان نشان داده‌اند کوهی از پشتکار، صبر و استقامت هستند و توانمندی‌های زیادی دارند که باید بسترهای لازم برای شکوفای‌شان فراهم شود.

وی افزود: بانک مسکن سعی کرده است با ایجاد فضای مناسب برای معلولان گرامی امکان دسترسی برابر خدمات و تسهیلات بانکی را برای این عزیزان فراهم کند و در این راه تسهیل در شرایط افتتاح حساب جاری و بهره‌مندی از خدمات بانکی برای نابینایان بدون نیاز به معرفی وکیل معتمد به بانک از جمله این موارد است.

سرپرست بانک مسکن با اشاره به مناسب‌سازی محیط شعب بانک برای مراجعه معلولان اضافه کرد: تاکنون 229 شعبه بانک مسکن برای مراجعه معلولان و افراد کم توان مناسب‌سازی شده است که در این راستا از سال 1397 تاکنون اقداماتی همچون اجرای سطح شیب‌دار یا نصب بالابر ویژه در شعب بانک انجام شده است و همچنین با بازسازی یا افتتاح شعب جدید نیز شاخصه‌های محیطی برای دسترس‌پذیر بودن شعب برای معلولان اعمال می‌شود.

دکتر عسکری در ادامه با بیان اینکه بانک مسکن برای دسترسی به تسهیلات و خدمات بانکی برای روشندلان اقدامات قابل توجهی انجام داده است، گفت: نصب و راه اندازی 12 دستگاه برجسته‌نگار در شعب کشور برای تبدیل فرم‌های بانکی به صورت صوتی و خط بریل و همچنین تجهیز برخی شعب بانک مسکن در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی به سامانه خدمات بانکی نابینایان، تجهیز صفحه کلید و کلیدهای کناری صفحه نمایش برای تمامی دستگاه‌های خودپرداز بانک به خطوط برجسته بریل، گویاسازی پیام‌های دستگاه‌های خودپرداز به صورت صوتی از طریق کلیدهای کناری (سامانه آوا)، استانداردسازی محتوای سامانه اینترنت بانک و پورتال بانک مسکن جهت دسترس‌پذیری محتوای وب برای نابینایان و کم بینایان و همچنین پشتیبانی از نرم‌افزارهای متن خوان از جمله این خدمات است.

وی افزود: همچنین معرفی برخی از تسهیلات بانک به صورت پادکست‌های صوتی در تارنمای بانک مسکن جهت استفاده روشندلان و امکان استفاده از کلیدTAB جهت شنیدن محتوای مطالب مندرج در تارنما از دیگر مواردی است که برای تسهیل کار روشندلان گرامی در بانک مسکن تدارک دیده شده است.

پرداخت بیش از 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مددجویان سازمان بهزیستی

دکتر عسکری با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک مسکن به متقاضیانی که از سوی سازمان بهزیستی کشور به این بانک معرفی شده بودند، گفت: در سال جاری اعطای 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مددجویان سازمان بهزیستی برای بانک مسکن تکلیف شده بود که این بانک بیش از 4 هزار میلیارد ریال تا تاریخ 30 آبان‌ماه سال جاری در این حوزه تسهیلات اعطا کرده که بر این اساس بیش از 60 درصد تعهدات بانک مسکن در این حوزه در سال جاری پرداخت شده است.

سرپرست بانک مسکن افزود: در هشت ماهه سال جاری بانک مسکن در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان و مازندران بیشترین تسهیلات را به مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی پرداخت کرده‌ است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000