حضور فعال بانک مسکن در نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ازحضور پر رنگ بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی بخش مسکن و ساختمان در نمایشگاه صنعت ساختمان استان لرستان تقدیر کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور برخی از مدیران اجرایی استان و فعالان بخش مسکن برگزار شد، با تاکید بر ضرورت رونق صنعت ساختمان گفت: اهمیت و میزان تاثیر رونق صنعت ساختمان در اقتصاد کلان کشور بر همه مشخص است. رونق این صنعت تأثیر چشمگیری در درآمد تولید ناخالص داخلی کشور و موجب به‌کارگیری نیروی عظیم فنی و مهندسی استان و کشور خواهد شد.

سیروس ابراهیمی ضمن تقدیر از فعالیت بانک مسکن در این نمایشگاه گفت: ضرورت برگزاری نمایشگاه در استان بر هیچ کس پوشیده نیست و این اقدام باعث معرفی محصولات و صنایع استان و ایجاد بازار پایدار و رقابت در بازار داخل کشور است. این کار نیاز به بستر لازم برای این کار داشته و بانک مسکن به عنوان تامین کننده مالی این بخش پای کار است .

وی تاکید کرد: باید مهارت‌آموزی متداول در دنیا را در صنعت ساختمان توسعه دهیم تا موجب شکوفایی بهتر و سریع‌تر آن شود.

داریوش عالی پور مدیر شعب بانک مسکن استان نیز در حاشیه نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در وضعیت کنونی که بازار مسکن در حال ورود به یک دوره ثبات قیمتی و احتمالاً کاهش حجم ساخت وساز است، عرضه انواع محصولات صنوف مرتبط با بخش ساختمان در این نمایشگاه به همراه ارائه محصولات تامین مالی از سوی بانک تخصصی بخش مسکن می‌تواند مسیری به سمت ایجاد انگیزه برای سازندگان در جهت افزایش عرضه محسوب شود.

وی تصریح کرد: بانک مسکن حضور فعالانه‌ای در نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان دارد تا از این طریق طیف گسترده‌ای از صنوف مرتبط با حوزه ساخت وساز را مورد حمایت ویژه قرار دهد.

عالی پور با تاکید بر آنکه یکی از دلایل حضور بانک مسکن در این نمایشگاه ایجاد تحرک و رونق در عرضه مسکن است، گفت: با توجه به نگاه ویژه بانک مسکن به حوزه مسکن، در تلاش برای ارائه انواع محصولات و تسهیلات متعدد به این حوزه هستیم تا تمامی سیاست‌های پیش بینی شده از سوی دولت و بانک مرکزی برای ایفای نقش در بازار مسکن علی‌الخصوص طرح نهضت ملی مسکن که مهمترین طرح اجرایی دولت مردمی است، عملیاتی شود.

مدیر شعب لرستان همچنین با بیان اینکه عمده محصولات این بانک به بخش صنعت ساختمان ارائه می‌شود افزود: ارائه مجموعه محصولات بانک مسکن در دو حوزه تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات مشارکتی به شرکت‌های فعال در حوزه ساختمان که هم اکنون در این نمایشگاه حضور دارند می‌تواند در نقش اهرم حمایتی عمل کند.

بر اساس این گزارش، در پنج روز برگزاری نمایشگاه، مسئولان مدیریت و روسای شعب در مذاکرات تخصصی با انبوه‌سازان، شرکت‌های ساختمانی و سایر فعالان این حوزه مشارکت و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، در خلال برگزاری نمایشگاه، بانک مسکن با برپایی ماکت شهر هوشمند به ابعاد 20 در 20 متر و مساحت 400 مترمربع برای نخستین بار در کشور اقدام کرد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین در راستای انجام رسالت مسئولیت اجتماعی، بانک مسکن با برگزاری کارگاه نقاشی در نمایشگاه نسبت به برگزاری مسابقه با موضوع مصرف صحیح آب و اهدای جوایز به برندگان در اختتامیه اقدام کرد.

3456518412/6/2022 2:06:11 PMhttp://hibna.ir/media//Image/2022/12/202212100395413699_Thum.jpg



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000