برگزاری نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای یزد

نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان یزد به میزبانی بانک مسکن برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک-هیبنا، محمد غفوریان مدیرشعب بانک مسکن یزد در این جلسه گفت: تعامل بانکها با یکدیگر در شرایط کنونی محدودیت منابع بانکی، می تواند نقش مهمی در پاسخگویی به انتظارات و تکالیف بانکها داشته باشد.

مدیرشعب بانک مسکن در جمع مدیران بانکهای استان درخصوص طرح نهضت ملی مسکن که به عنوان یکی از بزرگترین رسالت‌های شبکه بانکی است گفت: بانک مسکن با تجربه موفق در پرداخت تسهیلات مسکن مهر، به عنوان بانک عامل بزرگترین طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم در کنار سایر بانکها انتخاب شد که انتظار می‌رود سایر بانکها نیز به تعهدات خود نسبت به سهمیه‌های ابلاغی عمل کنند.

وی افزود: کل تسهیلات اعطایی در طرح مسکن مهر 550 هزار میلیارد ریال بود که به 2 میلیون و یکصدهزار واحد مسکونی پرداخت شد. استان یزد نیز با داشتن 21 هزار واحد مسکن مهر از پیشگامان و پیشتازان اختتام طرح مسکن مهر در کشور بود.

غفوریان ادامه داد: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از منابع داخلی بانک درحال پرداخت است که سهمیه بانک مسکن در پرداخت این تسهیلات در سال دوم طرح، بالغ بر 810 هزار میلیارد ریال از کل 4580 میلیارد ریال تعیین شده است.

مدیرشعب بانک مسکن استان گفت: در استان یزد تاکنون 115 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و سهمیه استان 58 هزار واحد تعیین شده بود که با فرض ثابت ماندن مبلغ تسهیلات، 210 هزار میلیارد ریال اعتبار در این بخش مورد نیاز است.

غفوریان افزود: تاکنون 5500 واحد در قالب کارگزاری و 1500 واحد به صورت خودمالک به بانک مسکن معرفی شده اند که مبلغ 22 هزار میلیارد ریال انعقاد قرارداد و 12 هزار میلیارد ریال نیز تاکنون به عنوان سهم الشرکه پرداخت شده است.

مدیرشعب بانک مسکن در خصوص ورود سایر بانک‌ها در بخش اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: باتوجه به وجود تجربه و تخصص کافی در بانک مسکن در زمینه پرداخت تسهیلات مشارکت مسکن، این بانک آمادگی دارد تا با داشتن کارشناسان فنی و متخصص در ارزیابی به عنوان کارگزار، پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن سایر بانکها را در قالب انعقاد تفاهم نامه عهده‌دار شود.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان یزد ضمن تشکر از مدیریت شعب بانک مسکن به دلیل قبول میزبانی کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت: همکاری و تعامل بانکهای استان موجب تسریع در خدمت رسانی به مردم و افزایش رضایتمندی از شبکه بانکی استان خواهد شد.

ذبیح‌اله پورجان آباد تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را یکی از اولویتهای شبکه بانکی استان خواند.

وی مواردی همچون افزایش اطلاعات بانکی همکاران در شبکه شعب، افزایش سطح ایمنی و امنیتی شعب، تشکیل مرکز پاسخگویی جامع به مشتریان بانکها در استان، ارائه آمار دقیق و شفاف از تسهیلات پرداخت شده و هماهنگی در نحوه اخذ ضامنین تسهیلات را از مدیران بانکی استان خواستار شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000